Uber dobio konkurenciju u Hrvatskoj

Region

Uber je u Hrvatskoj zvanično dobio konkurenciju u Taxifyu, kompaniji s evropskim i kineskim investitorima koji se predstavljaju brzorastućom platformom za naručivanje prevoza taksijem

Taksisti koji koriste aplikaciju Taxify počeli su voziti po metropoli, a prema nekim informacijama, prvog dana rada na zagrebačkim ulicama našlo se dvestotinjak njihovih vozila, s tim da kompanija i vozačima i korisnicima obećava veće naknade i bolju uslugu, piše Jutarnji list.

Time je lovac praktično postao lovina – jer upravo je zahvaljujući Uberu tržište liberalizovano, što je njegovoj konkurenciji omogućilo da se pojavi i u Hrvatskoj. Taxify nije jedini koji se nedavno pojavio u Zagrebu, odnosno ušao na hrvatsko tržište. Prije nekoliko dana na cestama su se pojavila i vozila s oznakom Ride2, ćerke kompanije mlade rent-a-car kompanije Ridecar.

Ipak, s ulaskom novih igrača na hrvatsko taksi tržište, koji je omogućen liberalizacijom tržišta novim Zakonom o drumskom prevozu, cijene usluge neće pojeftiniti, nego će se priča pretvoriti u bespoštednu borbu za vozače.

Na hrvatskom tržištu je trenutno 3.819 licenciranih autotaksi prevoznika te ukupno 5.993 prijavljena vozila. Prema nekim procjenama, više od polovine ih je u Zagrebu. Sredinom maja, prije liberalizacije, registrovan je bio 3.151 prevoznik i 4.322 vozila, odnosno čak 40 odsto manje vozila i 25 odsto manje prevoznika s licencom.

Na Taxifyev ulazak na hrvatsko tržište Uber je reagovao poskupljenjem u stavci koja se odnosi na vrijeme vožnje – donedavno 60 lipa po minuti, sada se naplaćuje 1,2 kune po minuti. To važi za vožnje u vrijeme prometnih gužvi. Uz taj parametar, start vožnje na aplikaciji Uber stoji 6 kuna, a svaki se kilometar naplaćuje 3,6 kuna.

Stopostotno poskupljenje vremena vožnje Uberovim vozačima omogućuje da udvostruče prihod. Naime, ako su dosad na toj stavci ostvarivali 500 kuna, od sada će imati 1.000 kuna prihoda od nje.

U Taxifyu se, pak, osim smanjenom provizijom, hvale i mogućnošću da vozači s njihove platforme rade i za druge taksi-službe, pa čak i za Uber.