Čak se i praznična kupovina seli na mobilne telefone

Mobilni

Mobilni telefoni su u Evropi već uobičajeno sredstvo plaćanja – 80 odsto Evropljana koristi svoje mobilne telefone za plaćanje, a 41 odsto ih koristi čak i češće ili čak svakodnevno, rezultati su pan-evropskog istraživanja u kome je učestvovalo više od 18.000 ispitanika

Istraživanje je organizovala kompanija Mastercard, a sprovela ga je kompanija za istraživanje tržišta Innofact.

Četiri od deset Evropljana kupuje mobilnim telefonom bar jednom nedjeljno
Značajan je broj čestih korisnika mobilne kupovine u Evropi: na primjer, u Velikoj Britaniji i Njemačkoj gotovo polovina ispitanika kupuje mobilnim telefonom jednom nedjeljno ili češće (po 47 odsto), dok je u Evropi taj procenat 39 odsto. Uopšteno govoreći, mobilna kupovina čini četvrtinu ukupne trgovine (24 odsto), prema podacima dobijenim od 18.000 ispitanika.

Čak se i praznična kupovina seli na mobilne telefone
Gotovo tri četvrtine (72 odsto) ispitanika planira da koristi svoje mobilne telefone pri prazničnoj kupovini. Većina voli da poklone kupuje od kuće sa sofe (82 odsto) ili iz kreveta (25 odsto).
Ljudi takođe koriste prednosti mobilnih plaćanja kao što su brzina i jednostavnost korišćenja i koriste pauze tokom dana da obave brzi božićni šoping: značajan broj poklona se kupi dok korisnik čeka na javni prevoz (19odsto), dok je na poslu (18odsto), ili tokom pauze za ručak (9odsto).
Kada su ispitanici birali svoja tri najdraža termina za prazničnu kupovinu, većina Evropljana je navela radne dane, a ne vikende. Najpopularnije vrijeme (49 odsto) je veće tokom radnog dana (17-21h). Ipak, veliki broj božićnih poklona se kupuje radnim danima od 12-17h (42odsto) i od 9-12h (31odsto).

Brzina i jednostavnost su ključni za mobilnu kupovinu
Evropljani ističu različite razloge zašto vole da kupuju telefonima: najčešće su to brzina (44 odsto), kupovina samo jednim klikom (33 odsto), jednostavnija navigacija (30 odsto) i veća sigurnost (14 odsto). Ispitanici u UK (22 odsto), Irskoj (21 odsto), Španiji i Francuskoj (20 odsto) smatraju veću sigurnost ključnim razlogom za kupovinu telefonom, dok ispitanici u Poljskoj (63 odsto), Njemačkoj (59 odsto) i Švajcarskoj (56 odsto) najviše vrednuju brzinu.

Odjeća i modni dodaci su najpopularniji artikli
Više od pola Evropljana (54 odsto) već su kupovali odjeću putem mobilnih uređaja, a u Njemačkoj je ta brojka čak 68 odsto. Elektronski uređaji su na drugom mjestu sa 40 odsto. Kod nekih stavki kao što je karte za javni prevoz, postoje velike razlike među tržištima: gotovo pola Švajcaraca kupuje karte za javni prevoz telefonom (48odsto), dok je ta brojka u Rusiji tek 17 odsto. Što se tiče parkinga, 44 odsto Šveđana ga plaća mobilni telefonom, dok je taj broj u Njemačkoj samo 12 odsto.

Većina Evropljana koristi više od jedne aplikacije za kupovinu
S obzirom na obim i raznolikost opcija za mobilni šoping, ne treba da čudi podatak da je 75odsto Evropljana koristilo mobilne aplikacije za kupovinu u prethodnih 12 meseci. Većina njih (64odsto) koristi od dvije do pet aplikacija, a 20 odsto čak šest ili više. (Bizlife)