Kineski telefoni razbili konkurenciju
Na globalnom tržištu pametnih telefona prošle godine je zabilježen trend, koji su mnogi tržišni akteri nagovještavali – kineski mobilni uređaji su preuzeli primat u Evropi.
Najnoviji podaci agencije za istraživanje tržišta, Canalys, pokazuju da je 32 odsto ili otprilike jedna trećina isporučenih pametnih telefona u Evropi u 2018. potekla od kineskih proizvođača – Huawei, Xiaomi i OnePlus, prenosi portal The Verge.
Pri tome lavovski udio u ukupnim isporukama, od preko 23 procenta, imao je Huawei sa 42.5 miliona dostavljenih uređaja evropskim trgovcima. Samo u poslednjem lanjskom tromjesečju, ovaj kineski tehnološki div je dostavio Evropljanima 13.3 miliona pametnih telefona, povećavši tako ukupne isporuke na Starom kontinentu za 55.7 odsto u odnosu na 2017. godinu.
S druge strane, najveći pad izvoza smartfona u Evropu u 2018. godini zabilježio je tržišni lider, Samsung, čije su isporuke bile za 10 posto manje nego godinu ranije i iznosile su 61.6 miliona jedinica.
Ni Apple nije briljirao iako se zadržao na drugom mjestu sa 42.8 miliona isporučenih iPhone uređaja u Evropi prošle godine. To je, međutim, za 6.0 procenata manje nego prethodne godine.
Analitičari predviđaju da će Huawei u Evropi do kraja ove godine svrgnuti Apple s drugog mjesta, baš kao što će to uskoro napraviti u ostatku svijeta. U opasnosti je i do sada nedodirljivi Samsung, navodi The Verge. Neočekivani prodor na evropsko tržište smartfona zabilježio je i kineski Xiaomi, koji je zauzeo četvrto mjesto povećavši svoj komad tržišnog kolača u četvrtom kvartalu za 62 procenta na godišnjem nivou.
Procjene kompanije Canalys pokazuju da je prošle godine ukupna isporuka pametnih telefona u Evropi pala za 4.0 procenta na 197 miliona jedinica. Samo u poslednja tri mjeseca, ukupne isporuke su pale za 2.0 odsto na 57 miliona, pri čemu su kineski dobavljači značajno povećali dostavljene količine potisnuvši rivale. Ben Stenton, analitičar Kanalisa kaže da su se zbog tenzija između Kine i SAD-a, kineske kompanije okrenule evropskom tržištu, što je išlo na ruku evropskim kupcima, jer su brendovi poput Huawei-ja i Xiaomi-ja „donijeli konkurentnije cijene i šokirale svoje evropske rivale“.
„Američka antipatija prema kineskim brendovima nije prešla Atlantik“, zaključuje portal The Verge.