Prvi let električnog aviona

TECH

U četvrtak, 28. maja, Magnix i Aerotec su uzdigli i uspješno prizemljili svoju letjelicu, sa kapacitetom za 9 putnika, dugačkog 11 metara.

Testni let najvećeg potpuno elektrifikovanog vazduhoplova je trajao trideset minuta, a mjesto dešavanja bio je Vašington (Sjedinjene Američke Države).

Motor Magni500, koji je ugrađen u avion, isporučuje 750 konjskih snaga. To je, prema tvrdnjama proizvođača, dovoljno za prelazak srednjih srednjih razdaljina i prevoz do 19 osoba. Električni model Cesnna može da preleti do 160 kilometara.

Njeni tvorci se nadaju da će do kraja 2021. godine ući u komercijalnu upotrebu.

Glavni razlog transformacije avijacije i odbacivanja fosilnih goriva u ovom sektoru jeste anuliranje emisija ugljen-dioksida, kojima industrija vazdušnog saobraćaja na globalnom nivou doprinosi udjelom od 2,5 odsto. Čak i u jeku pandemije, predviđa se porast tog broja.

Povrh toga, izvršni direktor kompanije Magnix Roei Ganzarski je istakao da elektromobilnost “na nebu” zapravo predstavlja potencijal za pojeftinjenje avio-karata. Proračuni su pokazali da su troškovi održavanja električnih aviona po satu niži za između 50 i 80% u poređenju sa konvencionalnim letjelicama.