Zbog TikToka je napustila YT, sada preuzima kormilo
Ko je Vanesa Papas?
Vanesa Papas (42) je živela u Australiji do svoje 20 godine, pre nego što je provela četiri godine u Londonu, a zatim se preselila u Sjedinjene Države.
Davne 2007. godine, kada je bila dio tima Next New Networks, kompanije koja je pomogla kreatorima video zapisa da pronađu publiku za svoje filmove, Papas je otkrivala influensere prije nego što su ih čak zvali tim imenom. Ovu kompaniju kupio je Youtube za nešto manje od 50 miliona dolara 2011. godina, a Papas je u YouTube-u postala head of audience development, a kasnije i global head of creative insights.
Međutim, 2018. godine Papas je spakovala kofere i iz Njujorka otišla u Los Anđeles da bi radila u TikTok-u.
„Mislim da je TikTok kao dom za nove stvaraoce koji zaista slave raznolikost i kreativnost“, kaže ona o svom prelasku iz giganta YouTube-a u tada ne tako veliki TikTok.
U to vrijeme YouTube je bila video-platforma sa najviše preuzimanja na Apple Store-u, a TikTok je tek ušao na američko tržište. Sada, TikTok je najpreuzimanija aplikacija 2020. Od lansiranja, samo u SAD-u aplikacija je preuzeta 165 miliona puta.
Niko nije bio siguran da li će uspjeti ili propasti, ali je Papas vjerovala u TikTok, prihvatila poslovnu ponudu i preselila se sa dvoje dece.
„To je vjerovatno bila najteža odluka u karijeri koju sam ikada morala da donesem“, sjeća se Papas.
Njena karijera u TikTok-u krenula je od strateškog savjetnika za BajtDens sa posebnim fokusom na TikTok, da bi već u januaru 2019. postala generalni direktor aplikacije.
U YouTube-u Vanesa Papas djelimično je bila odgovorna za skaliranje ogromnog rasta širom svijeta, ali na TikTok-u joj je dodijeljeno suprotan zadatak – da proizvod u kineskom vlasništvu prilagodi američkim korisnicima, što je ona nesumnjivo uspjela.
U novembru 2018, mesecu kada je došla Papas, TikTok je navodno imao 20 miliona američkih korisnika, a danas je taj broj 100 miliona. U šest mjeseci, od oktobra 2019. do marta 2020, mjesečni korisnici su se gotovo udvostručili.
Dio njene strategije bio je da se uskladi s potrebama korisnika i da brzo odgovori na ono što oni žele. Kada je njen tim primijetio da kreatori sadržaja „hakuju“ funkcionalnost aplikacije da bi dodali tekst u svoje video snimke, TikTokovi inženjeri su brzo napravili alat za to. Takođe su razvili funkciju green screen-a, sada izuzetno popularnu.
Pappas je takođe ohrabrila svoj tim da se prikloni onome što izdvaja TikTok: autentičnim, „sirovim“ trenucima koji ne izgledaju namontirano.
„U 2019. godini, krindž je postao kul. Odjednom, bilo je u redu da niste savršeni. Mogli ste samo da se zabavljate”, rekla je Papas.
Ljudi na TikToku su, kako ih Papas naziva, anti-influenseri. Cijela platforma je protivotrov svim drugim društvenim medijima.
Papas i dalje vjeruje u TikTok
I pored svih problema sa kojima se TikTok suočava u SAD-u Papas je optimistična.
„Uvjereni smo u dugoročni uspeh TikTok-a i potpuno se zalažemo za zaštitu privatnosti i bezbjednosti naših korisnika. TikTok je tu da ostane”, rekla je Vanesa Papas.
Ona odbacuje ideju da kineska vlada koristi TikTok za dobijanje informacija o Amerikancima. „Mnogo je dezinformacija oko TikTok-a. TikTok ima američkog izvršnog direktora, glavnog za bezbjednost informacija sa decenijama američkog vojnog iskustva i iskustva u sprovođenju zakona i američki tim koji marljivo radi na razvoju najboje bezbjednosne infrastrukture“, kaže ona.
Napominje da se podaci o TikTok SAD-u čuvaju na serverima u Sjedinjenim Američkim Državama i Singapuru, a ne u Pekingu. Tužba podneta u Kaliforniji navodi da je TikTok poslao podatke na kineske servere.
Rok do 15. septembra
Američki predsjednik Donald Tramp početkom mjeseca otpisao je naredbe kojima će se zabraniti američke transakcije s kineskim kompanijama BajtDens koja je vlasnik aplikacije TikTok za dijeljenje video sadržaja i Tencentom, operatorom aplikacije za razmenu poruka ViČet.
Inače američki kongres usvojio je zakon kojim se saveznim službenicima zabranjuje upotreba aplikacije TikTok na službenim uređajima.
Aplikacija se našla na meti američkih poslanika i administracije predsednika Donalda Trampa zbog navodne zabrinutosti za bezbjednost, s obzirom na to da je aplikacija u vlasništvu kineske kompanije BajtDens.
Kompanija ima rok do 15. septembra da proda svoje operacije u SAD ili će biti zabranjena u toj zemlji.