Kriza na najvećem svjetskom tržištu: Opala prodaja automobila

Tržište

Prodaja automobila u Kini opala je u septembru za 6,3 odsto u odnosu na isti mjesec prošle godine. Kupovina električnih automobila opala je za čak 34,2 odsto, izvijestila je Kineska asocijacija proizvođača automobila (CAAM).

Prodaja sedana, SUV vozila i minivana na najvećem svjetskom tržištu automobila, pala je na 1,9 miliona jedinica, prema podacima te industrijske grupacije, prenosi agencija AP.

Ukupna prodaja, uključujući kamione i autobuse, smanjena je za 5,2 odsto na 2,3 miliona jedinica.

Prodaja električnih automobila pala je na 80.000 jedinica, usljed smanjenja državnih subvencija koje su prethodno pomogle Kini da postane najveće svjetsko tržište električnih automobila.

Za devet mjeseci ove godine, ukupna prodaja automobila u Kini je opala za 11,7 odsto, na 15,2 miliona jedinica.

U istom periodu, prodaja električnih automobila je porasla za 20,8 odsto u odnosu na isti period prošle godine, na 872.000 jedinica. To je bilo posljedica snažne potražnje u prvom polugodištu, prije smanjenja državnih subvencija.

Prodaja SUV vozila, koja su prethodno važila za „svijetlu tačku“ auto-industrije u Kini, opala je u prvih devet mjeseci ove godine za 9,3 odsto u odnosu na godinu dana ranije, saopšteno je iz CAAM-a.