Koka-Kola zabilježila pad dobiti za 55 odsto
Dobit Koka-Kole je u posljednjem tromjesečju pala 55 posto, a pad su osjetili i prihodi kao i prodaja najvećeg svjetskog proizvođača bezalkoholnih pića
Prema poslovnom izvještaju KoKa-Kola je zaradila 550 miliona dolara u posljednjem lanjskom tromjesečju, dok je godinu dana ranije ostvarila dobit od 1,24 milijarde.
Ukupni prihod pao je s 10 milijardi dolara na 9,41 milijardu, što je posljedica jakog dolara, akvizicija i prodaje dijela poslovanja. Obim prodaje u svijetu pao je za 1 odsto, pri čemu je za 4 odsto potonuo u Latinskoj Americi, dok je za 1 odsto povećan u Sjevernoj Americi i Evropi.
Kompanija, poznata i po pićima Fanta, Sprajt i Smartvoter, u procesu je prodaje svojih punionica nezavisnim firmama, koje će flaširati njene sokove i ostale napitke. Umjesto punionica, KoKa-Kola će naglasak staviti na marketing svojih brendova i prodaju sirupa i koncentrata za punionice. Te promjene znači manje prihode za Koka-Kola, ali i niže troškove.
Iako su poslovni rezultati kompanije nešto bolji nego što su analitičari očekivali, cijena akcije Koka-Kole skliznula je u četvrtak gotovo 2 odsto.
Zamjenik izvršnog direktora Džejms Kvinsi priprema se da u maju zamijeni izvršnog direktora Muhtar Kenta. Od novog direktora se očekuje da nadgleda kritično razdoblje transformacije Koka-Kole usljed rezanja troškova kojim se žele umiriti akcionari.
Koka-kola je danas nakon više od sto godina postojanja jedan od najpoznatijih svjetskih brendova.