Cockta slavi 64. rođendan: Prvo gazirano piće u Jugoslaviji!

Otac Cockte, Emerik Zelinka, stvorio je Cocktu 50-ih godina prošlog vijeka u preduzeću Slovenijavino. Upotrijebio je plodove šipka, prijatno kiselkast vitamin C, različito aromatično bilje, čistu izvorsku vodu i karamelizovan šećer

Cocktino ime je izveo od riječi „cocktail“ koja znači mješavinu aromatičnog bilja i time stvorio prvo gazirano bezalkoholno piće u Jugoslaviji. Cockta je prvi put predstavljena 8. marta 1953. godine u Planici, gdje je posjetioce na svakom koraku pratio plakat simpatične djevojčice koja pije Cocktu. Plakat je izradio dizajner i slikar Uroš Vagaja.

Cockta se u javnosti prvi put predstavila 1953. godine u zaobljenoj bočici od 2,5 dcl sa smeđom, pjenušavom tečnošću, kao simbol zapadnog načina života. Bočicu i natpis na njoj je izradio dizajner Sergej Pavlin. Već je te godine proizveden prvi milion litara Cockte. Njime su napunili 4,5 miliona bočica.

1. cockta

Tokom prvih 14 godina prodaja Cockte je rasla po godišnjoj stopi od čak 25%. Godišnja prodaja je 1967. godine iznosila već 80 miliona boca. Cockta je predstavljala jedan od najboljih slovenačkih (u to vrijeme jugoslovenskih) izvoznih proizvoda pa se dvije godine izvozila čak i u Holandiju. Krajem 60-ih godina na tržište su ušli prvi strani konkurenti. Želja za zapadnim proizvodima je zaustavila potražnju za Cocktom i preokrenula prodajnu krivu prema dolje.

1954 – 1964 Prvi Cocktin oglas

Cockta je sredinom 80-ih godina zabilježila pad prodaje. Razlozi za pad su bili različiti: raspad jugoslovenskog tržišta, pojava plagijata na području nekadašnje Jugoslavije i raspad Slovina. Cockta se 35 godina nakon prvog predstavljanja u Planici vratila na isto mjesto u novoj ambalaži – limenci.

Punjenje Cockte je sredinom 90-ih godina preuzelo preduzeće Slovenijavino i prodaja je ponovo počela da raste. Istovremeno je na police 1996. godine stigla i nova bočica u novoj etiketi.

cockta 1996Kolinska je 2000. godine postala vlasnik marke Cockta. Uslijedili su obnova vizuelnog identiteta i nova komunikacija. Nastao je nov logotip, te time i nova etiketa i nov oblik bočice. Nov izgled je ostao snažno povezan s legendarnim originalnim izgledom kome je čast odana sloganom – Prva se nikad ne zaboravlja.

Cockta je svoje obožavaoce 2005. godine iznenadila novim proizvodom, Cocktom Light, koja je u skladu s novim trendom nudila pravu alternativu svima koji su tražili „lakše“ osvježenje uz isti legendarni ukus.

2009. godine Cocktina porodica je dobila novog člana: Cocktu Limetu. Prepoznatljiv ukus šipka i karamela je ostao neizmijenjen, a svježina limete dodala je piću pravu notu za osvježenje tokom vrućih ljetnih dana.

Cockta je dobila novu sestru, Cocktu Rossu, koja se u 2012. godini pobrinula za odvažno i bogato ljeto. Divlje i strastveno osvježavajuće piće je zasnovano na prirodnim aromama mandarine, pomorandže, limuna i crne ribizle koja joj daje slasnu crvenu boju.

Cocktina linija je 2013. godine dobila nov proizvod s daškom egzotike. Cockti Chinotto daje preovlađujući ukus kinoto – varijanta blago gorke mediteranske pomorandže. Cockta Chinotto je svojim blagim biter ukusom i kiselkastom svježinom brzo postala hit ljeta.

2015. godine stigla su nova dva proizvoda – Cockta Easy i Cockta Black Tonic.

Cocktu Easy – bez šećera i energetske vrijednosti. Zaslađena sukralozom i prirodnim zaslađivačem stevija. Stvorena u korak s vremenom, za sve koji iz zdravstvenih ili ličnih razloga izbjegavaju pića s dodatim šećerom ili fruktozno-glukoznim sirupom.

Cockta Black Tonic – kombinacija smjelosti i perfekcije donosi savršeno osvježenje. Nov revolucionarni ukus spaja laku gorčinu tonika s legendarnom recepturom Cockte i dodatkom kofeina.

COCKTA_BT_cocktail_limone_RGB_2_21cm

Black Tonic džentlmenu se 2016. godine pridružila Black Tonic dama – hrabra i stajliš trendseterka koja u život, baš kao i njen džentlemn, unosi kombinaciju odvažnosti i perfekcije. (NN)