Najveće kompanije okreću leđa Guglu
Internet džin promijenio politiku oglašavanja poslije žestokih reakcija evropskih firmi čije su se reklame pojavljivale uz ekstremističke sadržaje
Američki telekomunikacioni džinovi AT&T i Verajzon povući će većinu oglasa sa nekih servisa Gugla, pridružujući se velikoj grupi kompanija koje su mu već okrenule leđa zbog načina na koji algoritmi plasiraju oglase.
Poslije otkrića londonskog Tajmsa da se uz snimke na Jutjubu koji promovišu mržnju i rasizam, pojavljuju oglasi uglednih kompanija pa čak i britanskih vladinih organizacija, uslijedila je žestoka reakcija. Predstavnici britanske vlade optužili su američku internet kompaniju da profitira na mržnji, jer dio novca od oglasa odlazi i autorima sadržaja, u ovom slučaju ekstremistima.
Gugl je obećao da će oglašivačima omogućiti bolju kontrolu gdje im se pojavljuju reklame, da naprave crne liste sajtova i sadržaja uz koje ne žele da vide svoje ime
Povlačenje reklama početkom sedmice najavili su Marks end Spenser, Vodafon i druge velike kompanije i banke, ali i ugledni britanski list Gardijan. Raskid saradnje nije potpun, jer se ne odnosi na oglase plasirane pored rezultata pretrage. Svi su upozorili da neće davati oglase prvenstveno na Jutjub dok ih Gugl, kao vlasnik ovog sajta, ne uvjeri da se problem neće ponoviti.
AT&T i Verajzon spadaju u najveće oglašivače na sijetu i prve su američke kompanije koje su povukle ovaj potez. Reakcija velikih kompanija u Evropi natjerala je Gugl da ove sedmice promijeni politiku oglašavanja.
Gugl se predstavlja kao otvorena i inkluzivna kompanija, pa je u potpunom neskladu s tim da prodaju oglasni prostor pored sadržaja sa govorom mržnje na račun rasnih manjina, žena i drugih ugroženih grupa, ukazali su kritičari.
Postavljanje oglasa je visokoautomatizovan proces koji se sprovodi na stotinama hiljada sajtova širom svijeta. Detektovati govor mržnje u takvim razmjerama veliki je izazov, priznao je u blogu jedan od direktora kompanije, Filip Šindler. Ipak, obećao je da će Gugl učiniti sve što može da ukloni oglase kada se pojave pored ekstremističkog sadržaja. (J.J.)