Gugl i Fejsbuk „gospodari“ oglašavanja
Internet giganti Fejsbuk i Gugl generišu čak 20 odsto prihoda od oglašavanja na svjetskom nivou, za razliku od 2012. godine, kada je njihovo učešće u svjetskoj raspodjeli prihoda od oglašavanja iznosilo samo 11 odsto
Prema nedavno objavljenim podacima Zenitove liste 30 svjetskih medijskih vlasnika, ove dvije kompanije su u periodu 2012. do 2016. godine, od ukupnog rasta u sferi oglašavanja, na svoju stranu privukle čak 64 odsto sredstava.
Kompanija Gugl, pod kontrolom holding koncerna Alfabet, najveći je medijski vlasnik na svijetu. Tokom 2016. godine kompanija je ostvarila 79,4 milijardi dolara prihoda od oglasa, što je skoro tri puta više od drugoplasiranog Fejsbuka sa 26,9 milijardi dolara oglasnih prihoda.
Četiri od pet najkorišćenijih internet aplikacija su vlasništvo Fejsbuka, pokazuje ovogodišnje istraživanje kompanije Senzor Tauer.
Jedino je aplikaciji SnepČet uspjelo da poljulja apsolutnu dominaciju aplikacija VatsAp, Fejsbuk, Mesindžer i Instagram. Najveći profit, među aplikacijama, ostvarile su uglavnom video i audio aplikacije: Netflix, Line, Tinder, Pandora i Spotifaj.
Kako javlja ASMEDI Njuzleter, preuzimanja mobilnih aplikacija porasla su za oko 14 odsto u protekloj godini, sa 11,9 na 13,5 milijardi. Gugl Plej, odakle korisnici Androida preuzimaju aplikacije, zabilježio je 8,8 milijardi preuzimanja, dok je Ep Stor uknjižio 4,7 milijardi.