Kinezi i Evropljani troše sve više na luksuzne proizvode

Lux

Globalni prihodi od prodaje luksuznih proizvoda u 2017. godini mogli bi porasti za više od očekivanih 2-4 posto, prema stalnim valutnim kursevima, jer će veća potrošnja u Evropi i Kini nadjačati slabiju potrošnju u SAD i jugoistočnoj Aziji, pokazalo je najnovije istraživanje

U 2017. godini bi u sektoru luksuznih proizvoda za ličnu upotrebu, poput satova, nakita, odjeće, obuće i proizvoda od kože, ukupni prihodi trebali porasti na 254 do 259 milijardi eura, u usporedbi s 249 milijardi eura u 2016. godini, pokazalo je u objavljeno istraživanje konzultantske grupe Bain & Co i italijanskog udruženja industrije luksuznih roba Altagamma.

Sektor luksuznih roba posljednjih godina trpi zbog slabijih dolazaka turista u Evropu nakon serije napada na kontinentu te zbog slabijeg poslovanja u Hong Kongu i usporavanja potražnje u Kini.

U listopadu je tvrtka Bain prognozirala rast toga sektora u 2017. od 1-2 posto, no industrija je u prvom tromjesečju 2017. ostvarila rast od četiri odsto na godišnjem nivou.

„Nakon teške 2016., prvi je kvartal 2017. godine donio svojevrsno olakšanje industriji luksuznih roba. Kontinuirano vraćanje kineske potrošnje kao i pozitivni izgledi u Evropi, kako za lokalno stanovništvo tako i za turiste, pomoći će ukupan rast tržišta u preostalom dijelu godine“, rekla je Claudia D’Arpizio, glavna autorka studije.

U Bainu ne navode konkretna imena kompanija, no u prvom su kvartalu 2017. divovi industrije luksuznih artikala LVMH, Kering i Hermes redom ostvarili snažne poslovne rezultate, primjećuje Reuters.

Među autorima toga izvještaja Federica Levato, za Reuters je izjavila: „Rast je bolji nego što je bio ranije. Stoga smo revidirali naše prognoze za tržište u ovoj godini“.

Očekuje se da će Evropa, u koju se turisti polagano vraćaju, u ovoj godini biti najbrže rastuće tržište za luksuzne robe, s očekivanim rastom prihoda od 7-9 posto.

Među svijetlim tačkama navode Španiju, koja se smatra relativno sigurnim odredištem, i Veliku Britaniju, kao turistima pristupačniju zbog slabljenja funte nakon Brexita. Oporavak predviđaju takođe i Kini, uz očekivan rast prihoda od šest do osam posto, stoji u izvještaju.

U Bainu predviđaju da bi se prihodi u ostatku Azije mogli, pak, smanjiti za dva do četiri odsto u ovoj godini. I Sjedinjenim Državama, najvećem tržištu luksuznih proizvoda u svijetu, takođe predviđaju slabije rezultate, u kontekstu snažnog dolara i neizvjesnosti povezane s mjerama predsjednika Donalda Trumpa za koje se očekuje da će stvoriti izazovno okruženje, kaže se u izvješću Baina.

U idućim godinama tržište luksuznih proizvoda trebalo bi nastaviti rasti uz prosječnu godišnju stopu od tri do četiri odsto i do 2020. godine dosegnuti prihode od 280 milijardi do 290 milijardi eura, a pokretač bi trebala biti sve veća srednja klasa u Kini i oporavak na zrelijim tržištima.

Do 2025. bi generacija rođenih iza 1980. i onih nakon 1995. trebala predstavljati 45 odsto ukupne potrošnje na luksuzne proizvode, pri čemu će više od polovine činiti azijski potrošači, dodaje se u tom istraživanju.