Uber mijenja model naplate do kraja godine

U septembru Uber kreće u izmjenu modela naplate vožnji. Nova usluga je tek uvod u jednu od najznačajnijih inovacija koje kompanija planira napraviti u svom poslovanju, i to globalno

Uber je u Varšavi lansirao uslugu prevoza helikopterom na zahtjev. Za oko 5 dolara pomoću usluge uberCHOPPER može se napraviti krug iznad grada. Usluga će biti dostupna svega sedam dana tokom kojih će obići sedam gradova u Poljskoj. U Hrvatskoj se zasad ne planira. Nova usluga je tek uvod u jednu od najznačajnijih inovacija koje kompanija planira napraviti u svom poslovanju, i to globalno.

U septembru Uber kreće u izmjenu modela naplate vožnji. Umjesto procjene od – do ponudiće jednu, konačnu cijenu vožnje do lokacije koju je korisnik unaprijed odredio. Novi model s fiksnom cijenom trebao bi postati dostupan i u Hrvatskoj do kraja godine.

Kacper Winiarczyk, direktor Ubera za Poljsku, kaže da je cilj privući nove korisnike koji nisu naviknuti na ekonomiju dijeljenja i dinamčno određivanje cijena.

“Kad koristite prevoz između gradova onda znate koliko će vas vožnja doći unaprijed. Upravo to sada želimo dovesti u prevoz unutar grada, a ako je to moguće, a kao što vidite na primjeru uberCHOPPER-a da je to ostvarivo za nešto toliko složeno kao što je let helikopterom, onda je to moguće i u kod prevoza automobilom”, kaže Winiarczyk.

Dodaje da su svjesni da je cijena jedan od ključnih razloga zbog kojeg korisnici koriste Uber. Novi način naplate je rezultat velike baze podataka o vožnjama, izrade vlastitih, mnogo preciznijih digitalnih karata, te upotrebe vještačke inteligencije. Winiarczyk pojašnjava da je njihov sistem sada sposoban procijeniti tačnu konačnu cijenu vožnje do unaprijed određene lokacije s tačnosti od 80 do 90 posto.

– Novi sistem naplate će poboljašati korisničko iskustvo postojećim i novim korisnicima jer će unaprijed znati cijenu vožnje. S druge strane, za vozače sve ostaje isto i ukoliko su zbog nepredviđenih okolnosti izgubili više vremena ili prešli više kilometara tu razliku pokriće im Uber – kaže Winiarczyk.

Tehnički, pojašnjava, ova usluga je izuzetno zahtjevna. Prije svega zato što su mnoge digitalne karte gradova po svijetu vrlo neprecizne. To se posebno odnosi i na Hrvatsku, gdje je bilo slučajeva da Uberovi vozači pouzdajući se samo u njihovu navigaciju ne pogode tačnu lokaciju. Zato je kompanija dosta uložila u razvoj vlastitih karata. Navodno, u Hrvatskoj na tome potiho radi već dvije godine.