Auto industrija se prilagođava kupcima
Automobilska industrija je odlučila da se prilagodi novoj generaciji kupaca. Svog ljubimca moći ćete izgleda, da otplaćujete kao i telefon
Posljednji primjer dolazi iz švedske auto kompanije Volvo, koja je najavila da će se njihov novi SUV moći da nabavi ne samo kroz klasičnu prodaju ili lizing, već i na pretplatu.
Slične modele već nude automobilske kompanije poput Forda i Poršea. Uzimanje automobila na pretplatu u osnovi je slično uzimanju automobila na lizing, ali nije baš isto. Kada se automobil uzima na lizing, korisnik na mjesečnoj bazi plaća iznos kako bi unajmio automobil dok ugovor o lizingu ne istekne, s opcijom da ga kasnije otkupi te po pravilu sam plaća registraciju i sve druge troškove.
Kod pretplate na automobile, razlika u odnosu na lizing je u vremenskom okviru te u dodatnim troškovima, poput registracije i slično. U teoriji, umjesto da je vezan za lizing, korisnik kod pretplate može da odluči da nema automobil kroz deset mjeseci kada radi u gradu jer želi da koristi javni prvoz, a onda uzme dvomjesečnu pretplatu na ljeto kada ide na godišnji odmor ili odluči malo putovati.
Pretplata uključuje i osiguranje i registraciju, a za razliku od lizinga, zavisno od ugovora, korisnik ne mora da ima opciju da otkupi automobil kada ugovor istekne.
Pretplate na automobile su, prilično je očigledno, pokušaj automobilske industrije da se prilagodi generaciji milenijalaca, za koje se pogrešno vjerovalo da nisu oduševljeni idejom vlasništva nad automobilom. Naime, pokazalo se da im se samo treba malo prilagoditi. Model pretplate predstavlja manju obavezu od lizinga i kupovine automobila, a opet je praktičnija i jeftinija od klasičnog iznajmljivanja automobila.