Ova bizarna zanimanja će biti budućnost

LIFE

TAGGER

Da se razumijemo: izmisliti odnekud 30 sati za gledanje “Narcosa” u komadu je prava umjetnost. Kad bi nam neko barem platio za taj trud? Čini se da je to moguće i da Netflix takve ljude zove taggeri. Njihov je posao da gledaju serije i filmove i da ih potom kategorišu ili “taguju” prema karakteristikama. Takvi tagovi pomažu Netflixu da predlaže dodatne serije gledateocima s obzirom na ono što su gledali. Ako gledate “Insecure”, ta ćes erija biti označena kao “comedy”, “girlfriends”, “friendship”, “love” pa će vam na osnovu toga biti predložene slične serije s istim tagovima. Dobiti platu da gledamo Netflix cijeli dan? O daaaaa!

PREVODIILAC EMOTIKONA

Sve je počelo s prevodilačkom firmom Today Translations, koja je prošle godine objavila oglas za prevodioca emotikona. Kit Broni iz Irske pobijedio je ostalih 500 kandidata i dobio posao. Što on tačno radi? Kit pomaže firmama da se snađu u sve većem lavirintu emotikona i pritom izbjegnu emotikon nesporazuma i kulturološke razlike. Primjer: u zapadnoj kulturi palac gore znači “da” i često se upotrebljava kako bi se izrazilo zadovoljstvo. Ali na Bliskom istoku taj gest jednak je dizanju srednjeg prsta. Vrlo nepristojno. Problem je u tome što se emotikoni razlikuju na mobilnim operacijskim sistemima. Tako je serija “Ulica Sezam” postala emotikon keksa na Tviteru kako bi proslavila Svjetski dan čokolade, i to sa iOS uređaja. Ali na Samsung uređajima taj se keksić pretvorio u kreker.

ADVOKAT ZA DRUŠTVENE MREŽE

Čuli ste rečenicu – razmisli prije nego što postaš, ali ljudi i dalje rade i pišu na društvenim mrežama ono što ih uvaljuje u ozbiljne gluposti. Osvetnički pornopohod postao je kriminalno djelo tek posljednjih nekoliko godina, i to naravno ne u svim zemljama. Prvo suđenje dogodilo se u Australiji 2012. godine kad je Ravašan Usmanov dobio šest mjeseci uslovne zakonske kazne nakon što je postao gole fotke svoje bivše cure na Fejsbuk. Kako smo sve više prisutni onlajn, tako raste i broj onlajn svađa. To znači da su advokati koji poznaju zakone o društvenim mrežama itekako traženi. Neki od slučajeva s kojima se susreću su nasilje na internetu ili maltretiranje, sajber uhođenje, krađa identiteta, narušavanje privatnosti, slanje lažnih mejlova i kleveta.

GASTRO TRENDSETTER

Postoji razlog zašto su vaši omiljeni restorani na svoj meni uveli kombuchu, accai zdjelice i frapuccino u bojama duge – jer su im gastro trendsetteri rekli da je to rješenje. Hrana je jedna od najbrže rastućih industrija u svijetu i restorani koji ne idu u korak s kulinarskim trendovima zaostaju li propadaju uz put. Tu na scenu nastupaju magovi hrane koji istražuju gastro časopise, blogove, društvene mreže i TV emisije kako bi savjetovali restoranima i kompanijama u gastro industriji koji su ključni trendovi koje ne smiju propustiti. Dobro ste pročitali: možete dobiti platu da otkrivate i jedete hranu koja će tek doći na jelovnike širom svijeta.

VR DIZAJNER

Kad čujete da su Gugl, Fejsbuk, Majkrosogt i Epl investirali milijarde u razvoj tehnologije virtualne stvarnosti (VR), onda znate da se nešto kuva. VR i AR (proširena stvarnost) su još relativno nova područja, ali očekuje se da će postati jedna od najvećih tehnoloških sektora. Mislili ste da su VR i AR samo za igranje igrica? A ne, ne, proširili su se na medije, marketing, edukaciju, arhitekturu i zdravstvo. Da biste postali VR dizajner, treba vam znanje i poznavanje fizičkih i prostornih elemenata kao što su arhitektura, zvuk, osvjetljenje i fizika. Zato što je ovo područje toliko novo i potpuno jedinstveno. Počnete li učiti sada, vjerovatno ćete biti u onom vrhunskom jednom postotku VR dizajnera za nekoliko godina.

URBANI POLJOPRIVREDNIK

Kad čujete riječ farma, vjerovatno zamišljate polje i kravice. Međutim, svjetska populacija će doseći vrtoglavih 9,7 milijardi ljudi do 2050. godine i raspoložive će zemlje biti sve manje pa će se morati pronaći novi način obrade. Zbog toga je i nastala urbana poljoprivreda – praksa obrade i distribucije hrane u gradu. Primjer: najveća farma na krovu na planeti otvorena je 2010. godine u Njujorku. Slično čeka i vertikalnu urbanu poljoprivredu: farmeri će uzgajati usjeve na spratovima upotrebljavajući UV svjetlost unutar starih, napuštenih skladišta i tvornica kako bi se stvorile poljoprivredne zgrade na skučenom (najčešće gradskom) prostoru. Ide vam od ruke uzgoj biljaka? Onda je ovo prava stvar za vas.

“NARROW-CASTER”

Čuli ste za broadcastera ili komentatora, a ovo je nešto potpuno suprotno. Jer on prenosi informaciju širokim masama, a “narrowcaster” daje informacije maloj grupi ljudi. Njegov je posao da sarađuje s content piscima i oglašivačima kako bi se stvorio sadržaj skrojen za potrebe pojedinaca. Već smo vidjeli da se to događa na Fejsbuku s tačno ciljanim oglasima – ono, kako su samo shvatili da planiram put na Bali? Vjeruje se da će broadcasting uskoro postati stvar prošlosti jer brendovi sve više ciljaju manje grupe zainteresovanih potrošača, umjesto velikih grupa koje tek moraju da zainteresuju. Zamislite samo oglase na televiziji kojima je cilj doprijeti baš do vas. To znači da nećete gledati iste reklame kao vaši prijatelji i dosađivati se onim što vas ne zanima. Ili da ćete u podcastovima ili na radiju slušati samo o stvarima koje volite.

ORGANIZATOR VIRTUALNOG NEREDA

Haos iz našeg ormara preselio se na naše USB-ove, laptopove i hard diskove. Danas nam je dostupno toliko memorije da možemo imati dovoljno mjesta za godine i godine slušanja muzike, gledanja videa, gomile dokumenata i fotografija. S tim je, naravno, stigao i nered i treba nam neko ko bi za nama pospremio naše mejlove, har-drive i sve ostale profile koje smo ikada otvorili na nekom sajtu. Ne bi li bilo divno kad bi neko došao i sve nam to lijepo organizovao te pojednostavio naš virtualni život? Takav posao ipak zahtijeva neke vještine: virtualni organizatori se brinu za vaše mejlove, o pravilnom rasporedu vaših podataka… Zato je IT znanje prijeko potrebno.

DIZAJNER EKSTREMITETA

Svi smo čuli za protetiku i protetičara – ljude koji stvaraju vještačke proteze kako bi zamijenili izgubljene dijelove tijela kao što su noga, ruka ili zubi. Ali ovo zanimanje seli se u budućnost i predviđa da će u sljedećih 20 godina ovo biti najtraženija vještina. Zato što će zbog bioprintinga u kombinaciji s 3D printanjem (koje se koristi za printanje dijelova tijela kao što su rebra ili čašica koljena) dizajneri ekstremiteta moći napraviti djelove tijela po narudžbi. Danas imamo tehnologiju koja zamjenjuje dijelove tijela, ali dizajner će u budućnosti moći napraviti ljudske ekstremitete koji tačno odgovaraju boji kože i obliku tijela.

3D MODNI DIZAJNER

Već ste vidjeli trodimenzionalne ili 3D dizajne na modnoj pisti kod Chanela i Iris van Herpen, a mladi dizajner Set Aron upravo je izdao kolekciju cipela potpuno napravljenih u 3D tehnici. Čak je i Adidas počeo upotrebljavati 3D printanje i lansirao Futurecraft 3D: unikatne 3D uloške za patike koji se izrađuju baš prema vašim otiscima. Mlada izraelska modna dizajnerka Danit Peleg napravila je prva u svijetu cijelu 3D kolekciju koja je dostupna za kupovinu. U svojoj dnevnoj sobi u sklopu projekta za fakultet! Danit kaže da je samo pitanje vremena kad ćemo moći downloadovati odjeću. Znači kao dizajner ćete 2030. godine moći izložiti svoje radove onlajn, a kupci će ih moći kupiti, preuzeti sa neta i isprintati kod kuće. Zvuči nerealno. I malo zastrašujuće.