Airbus: Krvarimo kao nikad, prijeti nam propast

Ekonomija

Ovaj mjesec kompanija je najavila da smanjuje proizvodnju aviona za trećinu. Naime, čitava avioindustrija značajno će se smanjiti kao posljedica Covida-19.

Faury je takođe upozorio 135.000 zaposlenih Airbusa da se moraju pripremiti za potencijalan gubitak poslova te dodao da je bez hitne reakcije opstanak kompanije u pitanju.

Airbus ove nedjelje mora podnijeti financijski izvještaj za prvi kvartal 2020. Ti će brojevi biti u sjenci pandemije koja je globalne avionske kompanije bacila na koljena te se mnoge bore za preživljavanje jer više nito ne naručuje nove avione.

Greg Waldron s portala posvećenog avioindustriji Flight Global je uticaj koji je koronavirus imao na Airbus i uopšte avio sektor opisao riječima: ‘Svaka pretpostavka koju smo imali o ovoj industriji, srušena je. Izgledi za Airbus prešli su iz posve pozitivnih u potpuno negativne. U ovom trenutku jednostavno ne postoji potražnja za novim avionima.’

Kao odgovor na pandemiju, Airbus je već počeo da uvodi vladine mjere, 3000 radnika već radi od kuće, a proizvodnju svojih karoserija za avione smanjili su na 40 mjesečno.

Airbus ima oko 13.500 radnika u Velikoj Britaniji, a većina proizvodi avionska krila u pogonima u Broughtonu u sjevernom Walesu i u Filtonu kod Bristola.

Uprkos ogromnoj šteti koju joj je pandemija nanijela, Waldron misli da kompanija može preživjeti krizu, ali ne bez značajnih otpuštanja.

‘Airbus je od ključne važnosti za Evropu i mislim da će se Evropa jako potruditi da Airbus opstane’, kazao je.

‘Međutim, moraćemo da prođemo kroz vrlo bolnu fazu. Ako se stopa proizvodnje značajno smanji, biće mnogo otpuštanja. U budućnosti očekujem više manjih i tanjih aviona.’

U međuvremenu, glavni Airbusov rival, Boeing, takođe se bori s krizom jer je na godinu dana prekinuta proizvodnja njihovog najprodavanijeg modela, 737 Max putničkog aviona.

U subotu je taj avio gigant prekinuo ugovor s brazilskom kompaniom Embraer vrijedan 4,2 milijarde dolara. Neki analitičari kao razlog tom potezu vide korona-krizu, dok drugi kažu da su razlozi u samom ugovoru.