Rudarenje asteroida vrjednije od cjelokupne ekonomije

Svijet

Asteroid je jedan od najmasivnijih objekata u pojasu asteroida koji kruži između Marsa i Jupitera, ima prečnik od preko 15 kilometara, a u prethodnim zapažanjima prikazivan je kao gusto metalno jezgro propale planete.

Nova studija, koju je u ponedjeljak objavila planetarna naučnica sa Southwest Research Institute-a doktorka Trejsi Beker, pruža novi uvid u to zašto bi NASA i Mask mogli biti zainteresovani za ovu svemirsku stijenu koja je udaljena više od 230 miliona milja od Zemlje.

Kao razlog navela je činjenicu da se taj asteroid u potpunosti sastoji od gvožđa i nikla.

Neki vjeruju da se asteroid procjenjuje na oko 10.000 kvadriliona dolara. Poređenja radi, globalna ekonomija u 2019. godini vrijedjela je oko 142 biliona dolara.

“Vidjeli smo meteorite koji su uglavnom metali, ali „16 Psyche“ je asteroid koji bi u potpunosti mogao biti sačinjen od gvožđa i nikla”, rekla je Beker.

Studija doktorke Beker dolazi u trenutku kada se SpejsEks i NASA pripremaju za misiju do asteroida 2022. godine, sa planom da slete na “16 Psyche” 2026. godine, što sugeriše da su NASA i privatne korporacije u prvoj fazi razvoja svemirskog rudarenja.