Ovo su najveći trgovinski lanci u Evropi
Supermarketi širom svijeta ostali su otvoreni tokom najstrožijih pandemijskih mjera. Njihov rad je važan jer su i dalje glavno odredište za kupovinu namirnica u Evropi.
U supermarketima se proda 41 posto svih namirnica, piše Payspace Magazine.
Slijede ih hipermarketi i diskonti sa po 23 posto učešća.
U nastavku slijedi pregled najvećih trgovinskih lanaca.
#1 Schwarz Grupa (Lidl i Kaufland), Njemačka
Poduzetnik Josef Schwarz se 1930. godine pridružio kompaniji Lidl & Co. Südfrüchtenhandlung kao partner, i ona je preimenovana u Lidl & Schwarz KG, te izgrađena u trgovinu prehrambenih proizvoda za regiju Heilbronn-Franken.
Godine 1977. pod vostvom njegovog sina Dietera Schwarza, Schwarz grupa je počela da se fokusira na maloprodajne markete, supermarkete i veletržnice. Dieter Schwarz Nije htio koristiti ime Scwarz-Markt (što u prijevodu znači „crno tržište“), već ime očevog nekadašnjeg biznis partnera A. Lidlaa ali mu je to bilo onemogućeno zbog pravnih razloga. Kada je otkrio novinski članak o slikaru i penzionisanom učitelju Ludwigu Lidlu, od njega je otkupio prava na ime za 1.000 njemačkih maraka
Schwarz Grupa je danas multinacionalna grupacija u porodičnom vlasništvu koja upravlja lancem supermarketa i hipermarketa pod natpisima: Kaufland, Handelshof i Kaufmarkt, te diskontnim trgovinama pod brendom Lidl.
Schwarz Grupa izvijestila je o neto povećanju prodaje od 8,6 posto, na 113,3 milijarde eura u finansijskijoj 2019/20.
Lidl je zabilježio jedan od najvećih uspona u posljednjih nekoliko godina s rastom neto prodaje od 9,5 posto, dok je Kaufland također zabilježio rast 4,5 posto.
Lidl je prisutan u 28 evropskih zemalja, Hong Kongu i SAD-u sa više od 11.000 trgovina.
U Hrvatskoj Lidl je svojih prvih 13 trgovina otvorio 23. novembra 2006. godine. Danas u Hrvatskoj Lidl posluje u 102 prodavnice širom zemlje.
Ovaj lanac je 11. oktobra otvorio svoje prve markete u Srbiji, a u 2021. godini najavljeno je otvaranje Lidlovih marketa i u Bosni i Hercegovini.
Kaufland je trenutno prisutan u osam evropskih zemalja sa gotovo 1300 trgovina. Grupa je također imala ambiciozne planove za širenje na Australiju koja je nedavno propala. Najveći evropski lanac supermarketa želi zauzeti 101 lokaciju svog konkurenta Reala.
#2 Carrefour, Francuska
Carrefour je jedan od najstarijih i najuglednijih maloprodajnih brendova u Evropi. Carrefour grupa otvorila je svoj prvi hipermarket 1963. godine, kao jedna od prvih maloprodaja u Evropi koja je uvela ovaj koncept. Tokom godina lanac supermarketa se međunarodno širio i prisutan je u Evropi, Bliskom Istoku, Južnoj Americi, Africi i Aziji. Uspio je ući i na najperspektivnija tržišta poput Kine, Brazila i Indije.
Ovaj se lanac također nametnuo kao društveno odgovorna kompanija, koncentrišući se na kvalitetu i mogućnost praćenja porijekla hrane, razvoj organskih proizvoda, potporu poljoprivrednim sektorima, smanjenje otpada od hrane, ograničavanje plastične ambalaže i pridavajući pažnju dobrobiti životinja.
Finansijski rezultati iz 2019. godine pokazali su stalan uspjeh u Carrefourovoj operativnoj strategiji. Došlo je do značajnog rasta prodaje a neto prihod Grupe je porastao na 1.314 miliona eura (u odnosu na 582 miliona eura u 2018. godini).
#3 Aldi, Njemačka
Globalno carstvo Aldija ostvaruje godišnji prihod veći od 80 milijardi dolara. Ukupni prihodi Aldi Grupe u Njemačkoj iznosili su skoro 29,5 milijardi eura 2019. godine, što pokazuje stalan rast tokom posljednjih godina. Također je u Velikoj Britaniji u 2018. godini ostvario bruto prihod od 11,75 milijardi eura.
Aldijev ambiciozni plan je da postanu treći najveći lanac prehrambenih proizvoda do 2022. godine, iza Walmarta i Krogera.
Osnivači, braća Karl i Theo Albrecht podijelili su kompaniju 1960. godine zbog spora oko toga trebaju li prodavati cigarete. Karl je vjerovao da bi to privuklo kradljivce, dok je Theo mislio drugačije. U tom trenutku su posjedovali 300 trgovina s prihodom od 90 miliona njemačkih maraka. Godine 1962. uveli su ime Aldi, skraćeno od Albrecht-Diskont. Aldi Nord (Sjever) i Aldi Sud (Jug) su finansijski i legalno odvojeni od 1966. godine
Sjedište Aldi Norda je u Essenu, dok je sjedište Aldi Suda u Muelheimu. Granica između teritorija dvaju Aldija je u Njemačkoj poznata kao Aldi-ekvator, dok su u svijetu također podijeljeni, uglavnom po državama. Aldi Nord upravlja trgovinama u Belgiji, Holandiji, Luksemburgu, Francuskoj, Poljskoj, Španiji, Danskoj, Portugalu, te kao ‘Trader Joe’s’ u Americi. Aldi Sud drži trgovine u Americi (pod imenom Aldi), Austriji, Sloveniji (pod imenom Hofer), Italiji, Velikoj Britaniji, Irskoj, Australiji i Švicarskoj.
#4 Tesco, Velika Britanija
Tesco ima trgovine u sedam zemalja širom Azije i Evrope i lider je na tržištu prehrambenih proizvoda u svojoj zemlji.
U financijskoj godini 2018/2019, Tescov godišnji prihod iznosio je gotovo 52 milijarde funti u Velikoj Britaniji i Republici Irskoj – rast od približno sedam milijardi funti u odnosu na prethodnu fiskalnu godinu.
Procjenjuje se da će grupna prodaja za 2020. dostići 57,3 milijarde funti, a prihodi će porasti na 64,7 milijardi funti.
Osim supermarketa i prodavnica, Tesco upravlja i Tesco Bankom koja ima više od pet miliona klijenata.
#5 EDEKA, Njemačka
Edeka je jedna od najvećih njemačkih supermarket-korporacija koja je u 2017. u Njemačkoj imala tržišni udio od 20,3 posto.
Grupa također posjeduje diskontnu marku supermarketa Netto. Prihod Edeke kontinuirano je rastao tokom posljednje decenije, dostigavši 55,7 milijardi eura u 2019. godini.
Lanac je takođe jedan od regionalnih lidera kada je u pitanju nivo zadovoljstva kupaca. Edeka upravlja lancem od više od 13.000 supermarketa koji pružaju posao za 381.000 zaposlenih.
#6 REWE Group, Njemačka
REWE Grupa je drugi po veličini lanac supermarketa u Njemačkoj iza EDEKA-e.
Također posluje u 10 drugih evropskih zemalja. Osnovana 1927. godine, REWE je zadruga u vlasništvu oko 3.000 svojih nezavisnih maloprodajnih članova.
Prodajna linija uključuje REWE, REWE CENTAR, REWE CITY, supermarkete Toom i BILLA, te potrošačke trgovine, „nahkauf“ lokalna tržišta, diskont PENNY, trgovine Toom DIY i B1 Discount DIY trgovine, kao i ProMarkt potrošačke elektroničke trgovine.
#7 Auchan, Francuska
Francuska multinacionalna grupa vodi jedan od najvećih trgovinskih lanaca na svijetu, sa prisustvom u Francuskoj, Italiji, Španiji, Portugalu, Luksemburgu, Poljskoj, Rumuniji, Mađarskoj, Kini, Tajvanu, Rusiji i Ukrajini.
Kompanija je pokrenula plan uštede troškova kroz takozvani renesansni plan oživljavanja, pomoću kojeg je povećala zaradu u 2020. godini uprkos pandemiji COVID-a 19.
Dobit kompanije (prije kamata, poreza i amortizacije – EBITBA) je u 2020. godini iznosila 1,6 milijardi eura, što je porast od 27 posto u odnosu na prethodnu godinu.