Rezultati McDonald’sa premašili očekivanja analitičara
Dobit McDonald’sa porasla je u prvom tromjesečju za 8 odsto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na 1,2 milijarde dolara, a kako su i ostali rezultati bolji od očekivanja analitičara, cijena akcije tog lanca restorana dostigla je rekordni nivo
Prema poslovnom izveštaju, objavljenom u utorak, prodaja McDonald’sa u restoranima otvorenim najmanje 13 meseci porasla je u proteklom tromesečju za 1,7 odsto na godišnjem nivou. To pokazuje da zaokret u poslovanju koji posljednje dvije godine provodi čelnik McDonald’sa Steve Easterbrook daje rezultate, a radi se o zatvaranju ili prodaji restorana koji imaju slabe rezultate, kao i uvođenje doručka tokom cijelog dana. Ti potezi povećali su privlačnost tog 60 godina starog lanca restorana brze hrane koji je prije gubio u trci s konkurencijom, kao što su Wendy’s i Burger King.
I dok je dobit Mc’Donald’sa porasla, prihodi su na godišnjem nivou pali za 3,9 odsto, na 5,68 milijardi dolara. To je već 11. kvartal zaredom kako prihodi padaju, što je djelimično posljedica prodaje nekih restorana franšizama, kao dio Easterbrookovog plana zaokreta.
S druge strane, troškovi poslovanja pali su u proteklom tromjesečju za gotovo 12 odsto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Zahvaljujući boljim rezultatima nego što su analitičari očekivali, u utorak je cijena akcije McDonald’sa na Wall Streetu porasla više od 5 odsto, na rekordnih 141,3 dolara.