Uber izabrao novog izvršnog direktora
Dara Kosroušahi, bivši čelnik globalne onlajn turističke firme Ekspedija, izabran je za novog izvršnog direktora američke tehnološke kompanije Uber
Time su okončana višemjesečna nagađanja o novom čelniku tog preduzeća za posredovanje u uslugama prevoza.
Odluku je Uberov upravni odbor donio kasno u nedelju, doznaje se od izvora, no kompanija nije izdala službeno saopštenje. Kosroušahi će zamijeniti Trevisa Kalanika koji je pod pritiskom dioničara u junu podnio ostavku na čelnu funkciju.
Ova kompanija za posredovanje u uslugama prevoza trenutno se bori za popravak imidža u javnosti nakon serije skandala. Nekoliko velikih imena, uključujući izvršnu direktoricu Hjulit Pakarda Meg Vitman te donedavnog čelnika Dženeral Elektrica Džefa Imelta, su bili spominjani kao izgledni kandidati za izvršnog direktora Ubera.
Kalanik je u junu pristao na zahtjeve dioničara te odstupio s vodećeg mjesta te tvrtke sa sjedištem u San Francisiku. Njegov odlazak uslijedio je nakon višemjesečnih previranja u kompaniji, uključujući niz kontroverzi oko seksualnog uznemiravanja, prevladavanja ‘mačo’ kulture i odlaska viših rukovodilaca.
Upravni odbor Ubera se sastaje svakodnevno, a tokom vikenda je raspravljao o odabiru novog čelnika.
Portparol kompanije odbio je komentirati imenovanje, a ni Kosroušahi nije bio dostupan za izjavu. Taj poslovni čovjek američko-iranskog porijekla došao je u SAD kao dijete 1978. godine zajedno s roditeljima tokom Iranske revolucije.
Diplomu inženjera elektrotehnike stekao je na Sveučilištu Braun u gradu Providence u saveznoj državi Rod Ijland, a karijeru je započeo u investicionoj banci Alen and Co.
Kosroušahi je 2015. bio najbolje plaćeni izvršni direktor u SAD, uglavnom zbog približno 91 miliona dolara nagrade u dionicama. Takođe se nalazi u upravnom odboru Njujork Tajmsa, te firme za sportsku opremu Fanatiks.
Pod vodstvom Kosroušahija, Ekspedija je više nego udvostručila godišnje prihode od 2012., na gotovo 8,8 milijardi dolara u 2016. godini.
Ako preuzme čelno mjesto u Uberu, pred sobom će imati zahtjevan zadatak, koji uključuje poboljšanje Uberovog korporativnog imidža, unapređenje odnosa s ulagačima te stvaranje profitabilnog poslovanja nakon godina gubitaka.