Svijet je dobio novog milijardera

Milioneri

Trevor Milton iz američke države Juta, koji je napustio fakultet da bi se okušao u biznisu za koji vjeruje da će pomoći planeti, sada je postao milijarder, nakon nove investicije u njegovu kompaniju.

Milton (37) postao je milijarder prošle sedmice kada je evropski proizvođač teretnih vozila CNH Industrial uložio 250 miliona dolara u njegovu kompaniju “Nikola Motors Co.”, čime je njena vrijednost dostigla 3 milijarde dolara. Milton je i dalje najveći pojedinačni suvlasnik “Nikole”.

Nakon što je CNH kupio 7,7 odsto udjela, Milton i dalje posjeduje “više od 40 odsto”, kazali su iz kompanije za “Forbes”, prenosi BiznisInfo.

“Forbes” sada procjenjuje Miltonovo bogatstvo na 1,1 milijardu dolara.

“Nikola Motors” ima za cilj da proizvede hiljade futurističkih kamiona s pogonom na vodonik tokom 2020-ih, koji mogu preći 750 milja između dva punjenja na stanicama koje planiraju izgraditi.

Odlušao samo prvi semestar

Milton je, inače, odslušao samo jedan semestar na koledžu kada je postao zainteresovan za komercijalizaciju vozila sa niskim stepenom zagađenja.

Prva kompanija koju je razvio nakon što je napustio fakultet bila je “dHybrid Systems”, koja je dizajnirala sisteme za dovod goriva za kamione na prirodni gas.

Tu kompaniju je prodao proizvođaču metala “Worthington Industries”, koji je zauzvrat osigurao Miltonu kapital za pokretanje “Nikole” prije četiri godine.

Ostali investitori su, između ostalih, hedž fond “ValueAct Capital” i kompanija “NEL Hydrogen”, “Nikolin” tehnološki partner iz Norveške za proizvodnju vodonika na stanicama za punjenje.

Rano razvio zanimanje

Milton je razvio interes za transportnu mehaniku još kao dječak, putujući u vozovima Union Pacifica, gdje je njegov otac radio.

Smrt majke, koje ga je zadesila kao tinejdžera, za njega je bila veliki udarac, a kaže da je vrijeme koje je proveo u misionarskom radu u siromašnim oblastima Brazila raspirilo njegovu želju da se posveti ciljevima od kojih će ljudi živjeti bolje.

Osnovao je “Nikolu” 2015. i preselio iz Salt Lejk Sitija u Feniks 2018. godine, kako bi imao pristup većem broju talentovanih inženjera.

Sada profitira zbog sve veće zabrinutosti zbog korištenja karbonskih goriva i oštrijih mjera koje se uvode zbog emisije štetnih gasova, naročito u Kaliforniji i Evropi.

Smatra da samo električna vozila ne mogu da riješiti problem, već da su i vozila na vodonik odlična alternativa benzinskim i dizel motorima.