Bojkot reklamiranja na Fejsbuku “otkinuo” Zakerbergu 7 milijardi
Coca-Cola, Hershey i Honda su tri nova velika imena koja bojkotuju Fejsbuk i povlače sve svoje reklame s te i Instagram platforme.
Prije njih to su učinile i kompanije Dove, Lipton, američki operator Verizon, Patagonia, Ben & Jerry’s, Upwork, REI, The North Face, Unilever grupacija i još preko 120 kompanija, dok je Viber prekinuo sve veze s Fejsbuk kompanijom i izbacio Fejsbuk Connect, Fejsbuk SDK i GIPHY.
Sve ove kompanije povući će reklame s Fejsbuka najmanje na mjesec dana, a neke među njima su se povukle čak do kraja 2020. godine.
Ovo je uticalo da na tržištu Fejsbuk izgubi više od 56 milijardi dolara vrijednosti, kao kompanija, dok je Mark Zakerberg lično izgubio preko 7,2 milijardi i pao na listi najbogatijih ljudi na svijetu.
Više nije treća najbogatija osoba na svijetu, nakon Bila Gejtsa i Džefa Bezosa, završio je na četvrtom mestu, piše Blumberg.
Dionice kompanije na društvenim mrežama pale su za 8,3 odsto, najviše u tri mjeseca, nakon što se Unilever, jedan od najvećih svjetskih oglašivača, pridružio drugim kompanijama u bojkotu oglasa na društvenoj mreži. Unilever je rekao da će ove godine prestati da troši novac na Fejsbukove nekretnine.
Na ove poteze oglašivača i sve glasnije kritike Zakerberg je odgovorio na svom profilu na Fejsbuku.
Istakao je da će društvena mreža označiti sve objave vezane uz izbore posebnim linkom koji će korisnike voditi na stranicu s informacijama o izborima u SAD. Takođe, proširiće svoju definiciju govora mržnje, ali i zabraniti sve oglase u kojima se druga demografska grupa označava kao opasna.