Uzlet Sheina: Rastući kineski div ugrožava Zaru i H&M

Ekonomija

Shein je postala najveća, isključivo internet modna kompanija na svijetu, mjereno prodajom proizvoda vlastite marke, napominje Euromonitor.

Svojom ponudom i pristupom kupcima, Shein pokušava posebno da pristupi generaciji Z. Publici se obraća putem uticajnih ljudi koji svoju kolekciju odjeće predstavljaju na društvenim mrežama Instagram i TikTok. Kao dio svog oglašavanja nudi brojne kodove za popuste.

Odjeća koju nudi Shein dostupna je po prilično pristupačnim cijenama. Prema Societe Generaleu, cijene proizvoda prepolovljene su u odnosu na Zarine. Izbor proizvoda takođe je značajan; na web mjestu postoji više od stotinu novih dizajna svake nedjelje.

Posljednjih mjeseci epidemija covid-19 značajno je promijenila potrošačke navike kupaca. Budući da su fizičke trgovine neko vrijeme bile zatvorene ili je postojala preporuka da se izbjegava fizički kontakt ako je to moguće, to je uticalo na procvat internet prodaje. Na štetu internet prodaje, izvanredne rezultate zabilježile su modne trgovine poput Sheina, Asosa, Zalanda i Zare.

Shein je privatna kompanija koja svoje proizvode, između ostalog, prodaje i na Amazonu. Međutim, mnoge stvari o njihovom poslovanju su tajna, jer podaci nisu javno dostupni. Takođe, trgovine na domaćem tržištu gotovo i nema. Kinezi koriste druge trgovine za internet trgovinu.

Za brzo rastuću kinesku kompaniju neki su kupci rekli da je kvalitet proizvoda promjenjiva, a rokovi isporuke znatno se razlikuju.

S druge strane, na primjer, Zara ima transparentniji odnos prema svojim kupcima. Informacije o porijeklu odjeće, finansijske podatke i podatke o uslovima rada zaposlenih mogu pronaći na njihovim web stranicama.

Jedna od Sheinovih promoterki, 22-godišnja studentkinja Laura Illanes, rekla je da svakog mjeseca od kompanije  dobija šest komada odjeće, koje mora promovisati na svojim društvenim mrežama, a zatim ih može zadržati. Svako ko se odluči na kupovinu na osnovu gledanja slika ima pravo na popust od 15 posto na kupovinu.

Posljednjih mjeseci udio internet prodaje takođe je znatno porastao u H&M-u, gdje inače predstavlja samo mali udio prihoda. Velika većina proizvoda prodaje se u fizičkim trgovinama, ali zbog pandemijske situacije ipak su odlučili da zatvore oko 250 trgovina.