Voda se može piti, a bolje je jesti vodu

Voda se može piti, a bolje je jesti vodu

Bar jedanput dnevno mediji vam poruče da morate piti vodu i to vam daju optimalnu mjeru – osam čaša dnevno za zdravlje i hidrataciju

Savremena nauka je otišla korak dalje – dobro je što pijete vodu, ali vodu morate prije svega jesti.

„Jedite vodu i ne morate brojati vaše čaše!“, savjet je iskusnog doktora Murada, profesora i vlasnika kompanije koja se bavi negom kože. „Ako bar jednu čašu vode tokom dana zamijenite čašom cijeđenog i pasiranog svježeg voća i povrća, bićete pravilno hidrirani i daleko duže i bolje“, jedna je od istina kojih se ovaj ljekar pridržava u svojoj praksi.

Kad mnogo vode škodi

Nemojte da se iznenadite kada vam analiza krvi pokaže da imate nizak nivo elektrolita, a mislili ste da radite najbolje – pili ste litre vode dnevno. Ako ste bili još i izloženi fizičkom naporu, moguće je da ćete osjetiti i lupanje srca. Nešto, dakle, u ovakvom načinu unošenja vode nije u redu.

„Treba da pijete vodu. Naravno da je to dobro za vaše tijelo, samo vama treba ’strukturalna voda’, ona koju svježe namirnice imaju u sebi. Takva voda dolazi do ćelija i to je suština zdravlja i dugovječnosti. Starimo zato što naše ćelije gube vodu, nisu dovoljno hidrirane, a hidrirati ih ne može voda iz čaše. Zato, svakog dana je obavezno da jedete svježe voće i povrće i za zdravlje ne morate da brinete. Prije svega će vaša koža biti prezadovoljna, sjajna i jedra i to ne samo zbog ’struktruralne vode’, već i zbog vitamina, antioksidanasa, vlakana i drugih hranljivih i zaštitinih sastojaka“, prvo je i osnovno što bi vas dr Murad naučio ako biste ga pitali za savjet.

Šta najbolje hidrira?

Da biste svoje ćelije častili pravom dozom vode, trudite se da redovno jedete namirnice koje su vodom najbogatije. Na obaveznoj listi su i spanać, kajsije, lješnik, jaja, susamovo i sincokretovo ulje, a ovo su četiri namirnice, pravi dobavljači vode.

Krastavac – hrskav i osvježavajući krastavac je prvi među povrćem koji hidrira. Pun je vode i ne samo vode – u sebi ima materije koje jačaju vezivna tkiva kao i vitamina, pa će vas dr Murad savjetovati i da ga ne ljuštite.

Nar – sledeća na listi hidrirajućih namirnica dr Murada. Pun vode i ukusan, nar ima još bogatstava – antioksidansi, polifenoli, vitamini, materije koje štite kožu od sunca. Ne izbjegavajte da jedete i one žućkaste opne oko zrnevlja.

Brokoli – omiljena namirnica dr Murada, ali ne kuvana već sveža. Brokoli je kralj povrća – ne samo zato što je bogat strukturalnom vodom, već je pun vitamina, antioksidanasa, materija koje pomažu mršavljenju.

Avokado – nije hrana sa ovog podneblja, ali zbog nevjerovatne dobrobiti treba ga uvesti u ishranu. Možda ne djeluje tako sočno i hidrantno, ali avokado ima materije koje pomažu da vaše ćelije ne gube vodu i pomoći će da skinete kilograme. Jedite ga svježeg u salati ili sendviču.

Preporučujemo vam i sljedeće: