Google finansira razvoj softvera za automatsko generisanje vijesti
Iz Google Digital News inicijative su potvrdili plan da ukupnim novčanim iznosom od 805.000 dolara finansira projekat za automatsko generisanje i izradu vijesti, a koji već koristi Press Association, novinska agencija u Ujedinjenom Kraljevstvu
Softver pod nazivom ‘Radar’ ima za cilj da generiše čak 30.000 vijesti na lokalnom nivou olakšavajući znatno posao novinarima.
Još ranije se u medijima pisalo o tome kako bi tehnologija u saradnji sa vještačkom inteligencijom i mašinskim učenjem mogla da stane na put novinarskoj profesiji. Iako je za sada teško zamisliti da se u ovom poslu ljudski faktor u potpunosti može zamijeniti softverom, jedan britanski medijski start-up Urbs Media na putu je da na neki način uvede revoluciju u pomenutoj profesiji, radeći na razvoju programa čiji je zadatak da veliki broj novinskih podataka pretvori u kvalitetan sadržaj koji je primamljiv korisnicima.
Kako piše TechCrunch, tim koji stoji iza ovog proizvoda se nada da će njihov softver pomoći prilikom popunjavanja praznina i rešavanju problema sa kojima se današnje redakcije susreću. Štaviše, sličan softver već upotrebljava medij The Association Press, ali za sada samo u redakciji koja je bazirana u Sjedinjenim Američkim Državama, te je isti zadužen samo za generisanje najnovijih informacija iz oblasti finansija i sporta.
Sa druge strane, glavni i odgovorni urednik pomenutog medija Piter Klifton izjavio je da je razvoj ovakve tehnologije značajan potez koji bi mogao da oblikuje novinarstvo kao profesiju. Kako on kaže, kvalifikovani i iskusni novinari će bez obzira na sve i dalje igrati veliku i značajnu ulogu u procesu generisanja vijesti, dodavši da će softver doprinijeti da se mogućnosti i prednosti vještačke inteligencije dodatno upotrijebe kako bi se značajno podigao nivo generisanja i izrade vijesti na lokalnom nivou.
Da je ljudski faktor u kompletnom procesu i dalje neizbježan pokazuje podatak da će novinari, bez obzira na sve prednosti softvera, i dalje biti uključeni u sam proces uređivanja i pregledanja samih vijesti kako bi se, između ostalog, smanjio broj objavljivanja lažnog i netačnog sadržaja.
Nema sumnje da će pomenuti softver pomoći novinarima da uz automatizaciju brže i jednostavnije riješe neke od problema koji im uzimaju najviše vremena. Iako je ovo za sada samo početak, ostaje otvoreno pitanje da li i koliko slična tehnologija u budućnosti može uticati na oblikovanje medijske industrije. Poučeni nekim prethodnim iskustvom, činjenica je da nas, bar kada je riječ o elektronskim medijima, očekuje zanimljiva i dinamična budućnost.