Zašto je novi Audi A8 više od automobila

Automobil

Četvrta generacija modela A8 prepuna je tehnoloških inovacija, a Audi tvrdi da ovaj model predstavlja budućnost luksuzne klase automobila

Novi A8 imao je svjetsku premijeru na Audi samitu održanom u Barseloni 11. jula kao prvi serijski proizvedeni automobil na svijetu koji je od početka razvijen za naprednu autonomnu vožnju.

Od 2018. godine Audi će postepeno u proizvodnju uvoditi funkcije autonomne vožnje kao što su parking pilot, garažni parking pilot i asistent vožnje u koloni, a njemački proizvođač izdvojio je neke od najvažnijih karakteristike svoje nove luksuzne limuzine.

Dizajn spoljašnjosti

Audi A8 nagovještava novu dizajnersku eru ove marke. Prednji dio automobila, sa širokom, uspravnom maskom, i fluidno „mišićavo“ tijelo simbolizuju sportsku eleganciju, prefinjenost i progresivni status.

Novi A8 baštini stilska rješenja Audijeve dizajnerske studije Prologue, tako da ova luksuzna limuzina ima snažnu pojavu – bilo da se radi od 5,17 metara dugačkoj standardnoj varijanti ili verziji A8 L koja ima 13 cm duži međuosovinski razmak.

Marka Audi je u cijelom svijetu poznata po sportskom imidžu, laganim konstrukcijama i quattro permanentnom pogonu na sva 4 točka – a dizajn novog A8 odražava upravo ove vrijednosti.

Izraženiji oblici lukova iznad točkova osiguravaju vizuelni izražaj quattro pogona.

Osim toga, novi A8 svoj identitet jasno pokazuje i danju i noću, upotrebom uočljivih HD Matrix LED prednjih svjetala sa Audijevim laserskim svjetlima i LED svetlosnom trakom, u kombinaciji sa OLED svetlima na zadnjem dijelu vozila. Inače, ova svjetla emituju jedinstvene svjetlosne animacije kad vozač prilazi ili se udaljava od automobila.

Luksuzni salon

audi a8 unutrasnjost

Audi A8 svojom veličinom podsjeća na raskošni, prostrani salon. U poređenju sa prethodnikom, značajno mu je porasla dužina u obje karoserijske varijante. Ponuda opreme i materijala je takođe unaprijeđena – od perforacija na presvlakama sjedišta do električnog otvaranja i zatvaranja ventilacionih otvora.

U novom modelu sjedište najviše klase je zadnje desno sjedište – koje u varijanti A8 L opciono dolazi kao opuštajuće sjedište sa četiri različite opcije podešavanja i osloncem za noge.

U ovom sjedištu putnik može grijati i masirati stopala uz pomoć masažera sa višestrukim podešavanjima koji je integrisan u naslon sjedišta suvozača. Doživljaj upotpunjuju novi udobni nasloni za glavu.

Putnici na zadnjim sjedištima takođe mogu kontrolisati niz funkcija kao što su ambijentalno osvjetljenje, nova HD Matrix svjetla za čitanje i funkcija masiranja, a pored toga mogu obavljati privatne telefonske pozive preko odvojene kontrolne jedinice.

Daljinski upravljač za zadnja sjedišta, sa svojim OLED ekranom velikim kao smartfon, smješten je u središnjem naslonu za ruke, odakle se može izvaditi i autonomno koristiti.

Odziv na dodir prsta

audi a8 touch

Unutrašnjost novog A8 ima svedeni dizajn – čiste linije sa strogo horizontalnom orijentacijom. Komandna tabla je „oslobođena“ od tastera i prekidača. U njenoj sredini nalazi se 10,1 inčni „touchscreen“ ekran koji se, kada je ugašen, skoro nevidljivo stapa sa crnom okolinom.

Korisnički intefejs pojavljuje se čim se otvore vrata automobila. Vozač na velikom ekranu dodirom prsta kontroliše multimedijalni sistem.

Takođe, za pristup kontrolama klima uređaja i funkcijama udobnosti, kao i za unos teksta, on može koristiti poseban „touchscreen“ koji se nalazi na centralnoj konzoli.

Kada vozač aktivira neku funkciju na gornjem ili donjem ekranu, kao potvrdu će čuti zvuk i osjetiti haptički odziv. Kombinacija akustičke i dodirne povratne informacije, zajedno sa upotrebom uobičajenih pokreta kao što je listanje sa povlačenjem prsta preko ekrana (swiping), omogućava da upotreba novog MMI touchscreen interfejsa bude posebno sigurna, intuitivna i brza.

Autonomna vožnja

Novi A8 je prvi serijski proizvedeni automobil koji je specifično razvijen za autonomni način vožnje. Audijev AI pilot u saobraćajnoj gužvi preuzima nadzor nad vožnjom u saobraćaju u gradskim uslovima kao i na otvorenim putevima na kojima fizička barijera razdvaja dva saobraćajna smera, pri brzinama do 60 km/h.

Sistem se aktivira upotrebom AI tastera na centralnoj konzoli. Ovaj pilot u saobraćajnoj gužvi preuzima kretanje, ubrzavanje, upravljanje i kočenje. Vozač više ne mora stalno nadzirati automobil.

On može skloniti ruke sa upravljača i u zavisnosti od saobraćajnih propisa u zemlji u kojoj se nalazi, fokusirati se na različite aktivnosti koje automobil podržava, kao što je na primer gledanje TV programa na MMI ekranu. Čim sistem dosegne svoja ograničenja, poziva vozača da ponovo preuzme kontrolu nad upravljanjem vozilom.

Tokom autonomne vožnje, centralni kontrolni sistem pomoći vozaču (zFAS) kombinovanjem podataka sa senzora stalno proučava sliku okoline. Osim radarskih senzora, prednje kamere i ultrazvučnih senzora, Audi A8 koji koristi i laserski skener.

Audi AI parking pilot i Audi AI garažni parking pilot autonomno upravljaju automobilom prilikom parkiranja ili u garaži, dok čitav manevar nadzire vozač. Vozač tom prilikom ne mora da sedi u automobilu, već može da pokrene odgovarajući sistem uz pomoć svog smartfona koristeći novu myAudi aplikaciju.

Nova dimenzija oslanjanja

Još jedna nova tehnologija je Audi AI aktivno oslanjanje.

U zavisno od želja vozača i situacija u vožnji, moguće je nezavisno podići ili spustiti svaki točak. Ova fleksibilnost u značajnoj meri utiče na karakteristike vožnje – od komforne i udobne vožnje luksuzne limuzine do dinamičnosti sportskog automobila.

U kombinaciji sa „pre sense“ 360° sistemom, automobil se munjevitom brzinom podiže ako kopjuter detektuje neizbežni bočni sudar, kako bi se umanjile njegove posledice po putnike.

Ovaj inovativni sistem oslanjanja potrebnu energiju dobija iz 48-voltnog električnog sistema. Audi ga sada po prvi put ugrađuje kao primarni električni sistem u sve varijante modela A8.

„Mild hybrid“ pogon

audi a8 L

Novi A8 kreće u prodaju sa dva detaljno modifikovana V6 turbo motora, 3.0 TDI i 3.0 TFSI. Dizel motor razvija snagu od 210 kW (286 KS), a benzinski 250 kW (340 KS). Nešto kasnije u ponudi će biti dva osmocilindrična motora, 4.0 TDI sa 320 kW (435 KS) i 4.0 TFSI sa 338 kW (460 KS).

Sva četiri motora rade u kombinaciji sa alternatorom-starterom pokretanim remenom (BAS), koji predstavlja osnovu 48 voltnog električnog sistema. Ova „mild hybrid“ tehnologija omogućava automobilu krstarenje sa ugašenim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. To takođe uključuje proširenu start/stop funkciju i funkciju rekuperacije energije do 12 kW.

Kombinovani efekt ovih mjera je dodatno smanjenje potrošnje goriva motora – za do 0,7 litara na 100 kilometara u realnim uslovima vožnje.

Novi Audi A8 i A8 L pojaviće se u prodaji na tržištu Srbije krajem 2017. godine.