Madona obeležila 30 godina od pesme „Like a Prayer“: „Srećan rođendan kontroverzi“

Muzika

Pop kraljica Madona obeležila je trideset godina od objavljivanja spota „Like a Prayer“, koji je predstavljao pravu kontroverzu toga doba.

Madona je čuvenim spotom izazvala opštu pometnju 1989. godine, kada je objavljen, a sada je odlučila da na društvenim mrežama obilježi važnu godišnjicu, prisećajući se zemljotresa koji je nastao, piše Pipl.

„Trideset godina kontroverze… Trideset godina ‘Like a Prayer!“, napisala je Madona i okačila video klip u kojem se vidi kako su mediji izvještaali o njenom spotu u to vrijeme.

U drugoj objavi, uz video klip pomenutog spota, Madona je napisala:

„Na današnji dan prije trideset godina objavila sam ‘Like a Prayer’ i snimila video koji je izazvao toliko kontroverzi jer sam poljubila crnog sveca i plesala ispred zapaljenih krstova!“

„Takođe sam snimila reklamu za Pepsi koja je zabranjena jer je moj video proglašen neprigladnim. Srećan rođendan meni i kontroverzi!“, napisala je uz haštag #likeaprayer.

Ona je dodala da proslava ne bi bila kompletna bez kontroverze koja se događa danas.

„Namjeravala sam da okačim ovaj post juče, ali bila sam blokirana. Kakav šok“, napisala je ironično, uz smajlija koji plače od smeha.

U januaru 1989. godine, pop zvijezda je potpisala ugovor vrijedan pet miliona dolara sa Pepsijem. Drugog marta iste godine, izvela je „Like a Prayer“, naslovnu pjesmu sa četvrtog studijskog albuma, u dvominutnoj televizijskoj reklami za tu kući, pod nazivom „Make a wish“.

Najava je išla i tokom Kozbi šoua, i sve je izgledalo uobičajeno do trenutka dok Madona nije objavila spot na MTV-ju, kada su gledaoci, činilo se, slušali skroz drugačiju melodiju. Zapaljeni krstovi, zavođenje sveca i to crnca, izazvali su gnjev religijskih grupa i klijenata, koji su pretpostavili da je to dio poruke za čuveno gazirano piće.

„Kada dobijete oglas koji zbunjuje ljude ili ih zabrinjava, ima smisla da ta reklama nestane“, naveo je Tod Mekenzi, portparol Pepsika 1989. godine u izjavi za Njujork tajms. I dok je reklama otkazana, pjesma je ostala broj jedan na Bilbordovoj top listi tri nedelje tog proljeća, a Madona je zadržala pet miliona dolara. Danas je to, kao što znate, jedna od kultnih Madoninih pjesama.