Alibaba očekuje godišnji rast prihoda između 20 i 23 odsto

Finansije

Kompanija za e-trgovinu Alibaba ove godine je povratila optimizam po pitanju cena njenih akcija. Nakon pada, vrednost kineskog giganta ponovo je dostigla cijenu od 115 dolara po akciji, što je za 17 odsto niže od njene najviše vrijednosti u 2022. godini.

Posle najnižeg pada u posljednje tri godine koji je zabilježen početkom decembra, cijene dionica su se oporavile, sa povećanjem od čak 42 odsto. Međutim, kompanija se i dalje suočava sa nizom velikih izazova.

Jedan od najvećih izazova firme Alibaba je zakonska kontrola, posebno uzimajući u obzir razračunavanje kineske vlade sa tehnološkim kompanijama. Takođe, još uvjek se osjećaju posledice komentara predsjednika kompanije Džeka Ma (Jack Ma) koji su izazvali dramatičan pad njenih akcija 2020. godine, što ukazuje na osjetljivost vođenja suštinski kapitalističkog poslovanja na tržištu pod kontrolom Komunističke partije Kine. Ipak, ne treba smetnuti s uma da, pod senkom korona virusa, to tržište bilježi sporiji rast nakon perioda snažne ekspanzije.

Strategija kompanije Alibaba je usmerena na tri ključne oblasti: domaću maloprodajnu potrošnju, globalizaciju i cloud tehnologiju, piše Capital.com.

Na kraju septembarskog kvartala, kineski gigant je imao globalnu bazu aktivnih kupaca na svjetskom nivou od oko 1,24 milijarde, što je kvartalno neto povećanje od 62 miliona, od čega je 953 miliona bilo u Kini.

U posljednjem kvartalu kompanija je prijavila prihod od 200,69 milijardi kineskih juana (31,15 milijardi dolara), što je povećanje od 29 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Prihod od međunarodne maloprodaje i veleprodaje iznosio je 15,09 milijardi juana, što je povećanje od 34 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Prihod od cloud tehnologija iznosio je 20 milijardi juana, što je rast od 33 odsto.

Kompanija je revidirala svoje predviđanja za fiskalnu 2022. godinu, pa se sada očekuje da će prihodi porasti za 20-23 odsto.

Kineski nacionalni biro za statistiku izvijestio je u decembru da je maloprodaja robe široke potrošnje u novembru porasla za 3,9 odsto na godišnjem nivou, što je ispod dvogodišnjeg prosjeka od 4,4 odsto i očekivanja analitičara od 4,6 odsto.

Cijena akcija kineskog giganta pala je sa 168,43 dolara 16. novembra na 111,96 dolara 3. decembra, što je najniži nivo od aprila 2017. godine.

Akcije su 23. oktobra 2020. godine dostigle istorijski rekord od 309,92 dolara, a zatim su pale nakon što je kineska vlada otkazala listiranje kompanije za finansijske usluge Ant Group, u kojoj Alibaba ima 33 odsto udjela, nekoliko dana prije nego što je listing trebalo da bude objavljen, prenosi Biznis.rs.

Kako izgleda, cijene akcija firme Alibaba ostaje za sada na niskim nivoima. Krajem decembra vrijednost ovih dionica porasla je na 118,79 dolara, a potom na 137,41 dolara 12. januara, uz povećanje od 15,7 odsto.