Potrošnja na sportsku opremu u Evropi porasla za 37%

Svijet

Istraživanje u kome je učestvovalo više od 11,000 Evropljana, a koje je sprovedeno drugu godinu zaredom, otkriva da je više ljudi posjećivalo sportske događaje (12% više) i redovno vježbalo (10% više) u 2022. nego u 2021. godini i da je sport i dalje snažan pokretač za ljude širom regiona.

Taj entuzijazam sa sobom donosi i značajan rast potrošnje. Analiza Mastercard Ekonomskog instituta pokazuje da je potrošnja putem kartica za kupovinu sportske opreme, usluga i iskustava porasla za 37% u 2022. godini u poređenju sa 2021.

Mastercard sportski ekonomski indeks 2023. nam dolazi na početku izuzetno bogate godine za evropski sport, koja uključuje UEFA Ligu šampiona, Svjetski ragbi kup, Otvoreno prvenstvo u golfu, Rolan Garos i League of Legends šampionat, što su sve događaji koje Mastercard podržava.

Tehnologija pokreće sportsku zabavu

Tokom prethodnih 12 mjeseci digitalni sportski otisak nastavio je da raste, pa šest od deset (61%) Evropljana kažu da je tehnologija bila značajan element u uživanju u omiljenim sportovima, timovima i takmičenjima.

Najčešćih pet načina na koje su Evropljani koristili tehnologije da uživaju u sportu tokom 2022. bili su:

  1. praćenje sportskih događaja putem društvenih mreža,
  2. gledanje više mečeva u isto vrijeme,
  3. praćenje sportskih događaja uz korištenje virtuelne realnosti (VR),
  4. gledanje takmičenja u e-sportovima na striming platformama, i
  5. slušanje sportskih podcast-a.

Djeluje da će se udio tehnologija u sportu dodatno povećavati u 2023. godini. Više od polovine (56%) navijača vjeruje da je upravo tehnologija ključ ka inkluzivnijoj, profitabilnijoj budućnosti za sport, pri čemu poseban akcenat stavljaju na virtuelnu realnost.

Više od četvrtine evropskih navijača već je koristilo VR u sklopu sportskih aktivnosti, a više od polovine svih ispitanika se nada da će to učiniti sljedeće godine. VR će izgleda biti sastavni dio stadiona u budućnosti, jer 21% navijača se nada da će doživjeti trodimenzionalno iskustvo tehnologije koja će im približiti kakav je osjećaj biti sportista na terenu.

Sport uživo je živ i zdrav

Dok tehnologije pokreću zabavu kako kod kuće, tako i u pokretu, magija gledanja sporta uživo i dalje privlači navijače na stadione širom kontinenta.

Više od polovine (54%) Evropljana posjećivalo je sportske događaje – što predstavlja rast od 12% u odnosu na 2021. –  najpopularniji sportovu su bili fudbal, košarka, tenis, odbojka i biciklizam.

Povratak punih stadiona i hala imao je značajan pozitivan uticaj na zadovoljstvo navijača, a šest od deset ispitanika je izjavilo da je njihovo iskustvo odlazaka na događaje u 2022. bilo bolje nego 2021.

Kao i uvijek, ima prostora za unaprjeđenje. Na pitanje koje su karakteristike ,,utakmice budućnosti”, deset najčešćih odgovora je glasilo:

  1. Muzički performansi na pauzama/ poluvremenu
  2. Objekti bolje prilagođeni navijačima sa invaliditetom
  3. Slušalice za slušanje komunikacije između menadžera i igrača uživo
  4. VR iskustvo da prikaže igračevu perspektivu
  5. Angažovanje navijača u igri (glasanje za igrača utakmice ili kamera za poljupce)
  6. Maloprodajni objekti za kupovinu na dan utakmice
  7. Kasni doručak prije utakmice
  8. TV ekrani na zadnjoj strani sjedišta, za gledanje drugog zabavnog programa
  9. Spa objekti sa pogledom na teren
  10. Dani tematskog oblačenja za navijače

Vježbanje cvjeta

Evropska pomama za vežbanjem – i video igrama – postaje sve izraženija.

Više od polovine Evropljana (54%) više je vježbalo u 2022. nego u 2021. – porast od 10% – pri čemu su najpopularnije fizičke aktivnosti planinarenje, plivanje, trčanje, fudbal i dizanje tegova. Igranje video igara također je postalo popularnije, sa 52% Evropljana koji su u ruci imali džojstik u prethodnih 12 meseci.

Prošla 2022. je također bila godina za masovni povratak u teretane i rekreativne centre. Četiri od deset ispitanika (43%) bilo je spremnije da plati članarinu umjesto da vježba kod kuće ili trči u parku. Ovo znači da je broj ljudi koji preferiraju vježbanje u slobodnim prostorima opao za 21% u odnosu na 2021. godinu.

Evropljani su nastavili da investiraju u fitness, pa je prodaja sportske opreme – poput štapova za golf, teniskih loptica i bicikala – porasla za 15% 2022. u odnosu na 2021. godinu.

Na kraju, studija pokazuje da će evropska strast prema sportu dodatno podstaći putovanja u 2023. Trećina ispitanika planira da putuje u inostranstvo da bi uživo pratili sportske događaje.