Kako je Airbnb postao gigant od 30 milijardi dolara
Brajan Česki i Džoe Gebia došli su na ideju da naprave startap za smještaj Airbnb 2007. godine, koji je proteklih nekoliko godina rastao eksponencijalnom brzinom
Ideja je bila da se ugoste turisti ili gosti u San Francisku, dok traju konferencije, kada su hotelske sobe rasprodate. Nejt Blečarzik došao je godinu dana kasnije kao osnivač. Na tržište su izašli sa kompanijom kao „Airbed & Breakfast“.
Kako bi dobili novac za kompaniju, jer su jedva plaćali stanarinu za smještaj u San Francisku, tokom izbora 2008. godine, kreirali su i prodavali kutije „Obaminog“ povrća . Dobili su oko 30.000 dolara, a kasnije dobili još 20.000 dolara investicije.
„Airbnb“ je konačno „uzletio“ 2010. godine. Te godine startap je objavio 700.000 rezervacija. Nakon toga, Greylock Partners & Sequoia Capital finansirali su Airbnb sa 7.2 miliona dolara. Već do 2011. godine Airbnb je objavio da ima milion bukinga, i pridružio se startapima koji vrijede više od milijardu dolara.
Nakon toga uspjeh je samo rastao. Samo u 2013. godini, Airbnb imao je 6 miliona novih gostiju i 250.000 novih objekata. Dvije godine kasnije, nakon novih investicija, njihova vrijednost porasla je na 10 milijardi dolara, a u 2016. godini ta vrijednost je dostigla cifru od 30 milijardi dolara.
Ova kompanija posluje u oko 190 zemalja, i njihova ponuda se širi, uključujući i „iskustva“, u kojima se turistima nude vodiči. (Bizlife)