Kompanija Mattel povećao gubitak, prodaja Barbika pala 13 odsto
Prihodi američkog proizvođača igračaka Mattela iznosili su u prvom tromjesečju 735 miliona dolara, što je 15,4 odsto manje nego u istom lanjskom razdoblju, dok je gubitak firme povećan jer njihov glavni proizvod, lutka Barbie, i dalje gubi na privlačnosti
Prema poslovnom izvještaju, objavljenom u četvrtak, čisti gubitak Mattela iznosio je u prvom kvartalu 113 miliona dolara, dok je u istom razdoblju prošle godine bio 73 miliona.
Nakon slabog prvog kvartala, u kojemu je firma zabilježila najveći pad prodaje od 2009. i najveći gubitak od 2002. godine, Mattel je smanjio procjene poslovnih rezultata u cijeloj ovoj godini.
Mattel je već u januaru upozorio da će slaba prodaju za vrijeme lanjskih božićnih praznika zbog nejake potražnje dovesti do pada prihoda u prvom ovogodišnjem tromjesečju.
Uticaj slabosti prodaje znatno je veći nego što su Mattel i analitičari očekivali, pa je cijena njegove akcije u četvrtak na Wall Streetu pala 6 odsto.
Slabi rezultati Mattela najviše su posljedica pada prodaje u njegovom odjeljenju prodaje brendova za djevojčice i dječake, koji uključuje Barbie lutke i koji čini oko 60 odsto ukupne prodaje firme.
Prodaja tog odjeljenja pala je u prvom tromjesečju 16 odsto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, pri čemu je prodaja Barbike pala 13 odsto. Ta 58 godina stara ikona susreće se na svjetskom tržištu s pojačanom konkurencijom novih igračaka i uređaja.
Elektronske igračke, tableti i lutke iz popularnih Disneyevih i animiranih filmova drugih producentskih kuća, zajedno s povećanom konkurencijom danskog Lego i američkog proizvođača Hasbroa, doprinijeli su padu prodaje Barbike.