Kako je haštag promijenio digitalni marketing?

Good Idea

Danas se obilježava 10. rođendan haštaga! 23. avgusta 2007. godine, korisnik Tvitera Kris Mesina objavio je status koristeći haštag kako bi objedinio konverzaciju na ovoj platformi. I tek tako, digitalni marketing je dobio potpuno novo lice…

Tako je haštag postao jedinstven način koji je pomogao da se objedine mnoge zajednice na internetu. Od #LoveIsLove do #WorldCup, danas postoji haštag za bukvalno svaki pojam na svijetu.

To je išlo u prilog i mnogim kompanijama kojima su haštagovi postali veoma moćno oružje za promovisanje proizvoda, ali i širenje svog uticaja. Kad bolje razmislite, nijedna kampanja nije kompletna bez haštaga, a isti pomaže potrošačima da iskažu svoje utiske o brendu na Tviteru. Pročitajte u nastavku kako su haštagovi oblikovali lice digitalnog marketinga.

#BuildingCommunities

Tviter je na drastičan način promijenio način na koji brendovi komuniciraju sa potrošačima. U današnje vrijeme potrošači samo jednim tvitom mogu da se povežu sa brendom koji izaberu. S druge strane, brendovi su brzo razumjeli snagu haštagova i izgradili zajednice na Tviteru i kreirali načine da se povežu da njima.

#JoinTheConversation

Aktuelne teme na Tviteru uvijek su dobar povod i za marketing, a to je najbolje pokazao Snikers svojim odgovorom Luisu Suarezu koji je ujeo drugog igrača na Svјetskom prvenstvu u fudbalu 2014. godine u kojem su, uz pomoć haštaga, sugerisali fudbaleru da je Snikers ipak ukusniji.

#SeeEverySide

Tviter je mjesto na kojem ljudi mogu da zajedno da promijene svijet, kao što je to slučaj sa haštagom #BlackLivesMatter. Međutim, kampanja koja je možda i najviše urodila plodom bila je kampanja kozmetičke kuće Dove #SpeakBeautiful koja je lansirana tokom dodjele Oskara 2015. godine.

Naime, kampanja je imala za cilj da umanji negativne konverzacije o izgledu dama crvenom tepuhu. Rezultati su bili zapanjujući – 30 odsto manje negativnih konverzacija na internetu na ovu temu i 69 odsto pozitivnijih u odnosu na dodjelu Oskara 2014. godine.