Volkswagen predstavio osmu generaciju Golfa

Automobil

Osma generacija bestsellera iz Wolfsburga je pred nama – VW Golf. Iako je možda u dizajnerskom smislu evolucija, ispod “lima” je revolucija – motori su ekološki prihvatljiviji, Golf je potpuno digitalizovan i opremljen mnogobrojnim sistemima asistencije.

Kada je dizajn u pitanju, tu nema “wow” efekta, ali nismo ga ni očekivali. Utisak je da je automobil širi i niži, a najviše pažnje privlače nova prednja svjetla, koja su značajno uža nego kod prethodnika. Automobil izgleda dinamičnije i odaje utisak agresivnosti. Slična formula primjenjena je i kod zadnjeg dijela automobila, sa oštrije dizajniranim linijama, novim svijetlima i branikom ukrašenim hromiranim detaljima.
Nema velikih promjena ni kod dimenzija. Novi Golf mjeri 4.284 mm dužine, 1.789 mm širine i 1.456 mm visine. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.636 mm. Brojne izmjene karoserije su obezbijedile i smanjenje aerodinamičkog otpora vazduha na 0,275 Cd. U odnosu na prethodnika, novi Golf je duži za 26 mm, za 1 mm je širi i za 36 mm niži od prethodnika. Međuosovinsko rastojanje je povećano za 16 mm.
Ako eksterijer izgleda kao da je “preživio” blagi retuš, unutrašnjost je potpuno nova. Centralno mjesto naprijed zauzima veliki displej dijagonale 10,25 inča, dok se na istom mjestu u standardnoj ponudi nalazi displej dijagonale 8,25 inča. Sa lijeve strane (lijevo od volana) nalazi se panel sa kontrolu svjetala i grijanja stakala. Jasno je, da je inspiracija pronađena u sistemu MBUX iz Mercedes-Benza. Uz doplatu se može dobiti i Inovation Cockpit – 10-inčni displej ispred vozača, na kojem se može reproduktovati tabla sa standarnim pokazivačima, ali i mapa navigacionog sistema.
Središnja konzola je pretrpjela velike promjene, pa je sada značajno “čistija”. Tu može biti smještena zanimljiva ručica DSG menjača, koji koristi tehnologiju “shift-by-wire”. Ispod komandne table pozicionirana su dva USB-C konektora, koji se pojavljuju i u zadnjem dijelu središnje konzole.

Digitalizacija je obezbijedila mnogobrojne mogućnosti prilagođavanja, pa tako možete sa svojim “nalogom” podesiti sve postavke u bilo kojem modernom VW automobilu. Novi Golf nudi mogućnost kreiranja sopstvenih postavki, koje možete snimiti u vlastiti Cloud. Kada sjednete u drugi automobil ove marke, potrebno je samo da se prijavite na svoj VW ID i podešavanja sjedišta, klimatizacije, digitalne instrument table i infotaiment sistema prema vašim ranijim postavkama. Infotaiment sistem je opremljen navigacionim sistemom sa mapama, sistemom Wireless App-Connect i sistemom glasovne komande. Svi novi Golfovi su opremljeni eSIM i sistemom Online Connectivity Unit (OCU), kojim će stalno biti povezan na internet. Time će vlasnici moći da koriste mnogobrojne funkcije i usluge, koje će biti dostupne kroz ekosistem Volkswagen We, koji je dio licencnih paketa We Connect i We Connect Plus.
Pored toga što je Volkswagen novi Golf lansirao u novo digitalno dobra, treba istaći da su praktičnost i ergonomija ostali na visokom nivou.

Prvi put u istoriji, Volkswagen Golf nudi osam pogonskih jedinica. Novi vlasnici moći će da biraju između benzinskih i dizelskih motora, motora na zemni gas, mild-hybrida i plug-in hybrida. Raspon snage se kreće od 66 kW (90 KS), koliko razvija osnovni benzinski motor, do 221 kW (300 KS) u varijanti GTI. Novi Golf dobio je i potpuno redizajnirani ručni šestostepeni mjenjač MQ281, koji bi trebalo da doprinese smanjenju emisije CO2.
Ponuda benzinskih motora počinje sa trocilindarskim 1.0 TSI motorom maksimalne snage 66 kW (90 KS) i njegovom snažnijom verzijom, koja razvija 81 kW (110 KS). Slijedi četvorocilindarski 1.5 TSI motor, dostupan takođe u dva nivoa snage – 96 kW (130 KS) i 110 kW (150 KS). Svi motori su dio porodice EA211 Evo. Motor snage 96 kW (130 KS) dobio je štedljivi Millerov ciklus i opremljen je turbopunjačem sa varijabilnom geometrijom – VTG. Svi motori su standardno upareni sa manuelnim mjenjačem, a od nivoa snage 81 kW (110 KS), mogu biti upareni sa mild-hybridnim sistemom 48V i sistemom eTSI.

Za ljubitelje dizela, tu je potpuno novi 2.0 TDI iz porodice EA288, koji je dostupan u dva nivoa snage – 85 kW (110 KS) i 110 kW (150 KS). Oba motora mogu biti uparena sa DSG mjenjačem, a snažniji može biti uparen i sa sistemom pogona na sve točkove 4Motion. Za dodatno smanjanje emisije štetnih materija brine se novi sistem katalitičke redukcije “Twin Dosing”. Prema tvrdnjama Volkswagena, oba motora biće najčistiji i najefikasniji motori na svijetu. U budućnosti očekujemo i 2.0-litarski benzinski motor za modele GTI, GTI Cup i Golf R. Bazni GTI razvijaće 173 kW (235 KS), Golf GTI Cup pokretaće motor snage 231 kW (290 KS) i TOP model biće Golf R sa agregatom maksimalne snage 330 KS.

Pored konvencionalnih motora, novi Golf imaće i pet hibridnih pogonskih jedinica. Tri nose oznaku eTSI, i oni označavaju asistenciju mild-hybrid sistema od 48V, i biće dostupan u motorizacijama 1.0 TSI i 1.5 TSI (81 kW, 96 kW, 110 kW) u kombinaciji sa sedmostepenim DSG mjenjačem. Sistem koristi remenom pokretan starter-generator i 48V litijum-jonsku bateriju. Ovi modeli ne mogu da se kreću na čistu električnu energiju, a elektromotor služi samo kao “asistent” prilikom ubrzavanja i obezbeđuje mogućnost isključivanja konvencionalnog motora prilikom usporavanja.
U ponudi će biti i plug-in hibrid sa oznakom eHybrid, koji je dostupan u dvije verzije. Prvi nudi maksimalnu ekonomičnost i električnu autonomiju sa maksimalnom snagom od 150 kW (204 KS). Druga motorizacija se krije ispod oznake GTE i nudi maksimalnu snagu od 180 kW (245 KS). Bazni plug-in kombinuje 1.4-litarski TSI motor, koji je opremljen elektromotorom i šestostepenim DSG mjenjačem. Energija je smještena u nove 13.0 kWh baterije, koje obezbijeđuju veću autonomiju.

Takođe, zanimljiva je i komunikaciona tehnologija Car2X, inteligentna svijetla IQ.Licht, adaptivno oslanjanje DCC.

Proizvodnja novog Golfa počela je tokom ljeta, a prvi primjerci će najprije stići do njemačkih i austrijskih prodavaca početkom decembra mjeseca. Masovna prodaja na njemačkom tržištu će početi u devetoj nedjelji 2020. godine, što znači krajem februara mjeseca.