Zašto Amazon kupuje propale tržne centre?
Kompanija Amazon, koja je i sama uticala na propadanje tržnih centara u Sjedinjenim Državama, otkupila je u posljednjih nekoliko mjeseci niz tržnih centra i pretvorila ih u distributivne centre za svoje rastuće carstvo internet trgovine.
Kako je objavio En-Bi-Si, prošlog mjeseca maloprodajni gigant sa sjedištem u Sijetlu dobio je odobrenje za pretvaranje tržnog centra u Baton Ružu u Luizijani u distributivni centar površine 3,4 miliona kvadratnih metara.
Istog mjeseca, Amazon je dobio odobrenje da tržni centar u Noksvilu u Tenesiju pretvori u distributivni, površine 220.000 kvadratnih metara.
Ovi poslovni dogovori uslijedili su nakon odluke lokalnog odbora za planiranje u Vorčesteru da Amazonu dozvoli da gradski tržni centar Grindejl pretvori u distributivni centar površine 121.000 kvadratnih metara.
Analiza kompanije Korsajd riserč pokazala je da je između 2016. i 2019. godine Amazon pretvorio oko 25 tržnih centara u distributivne objekte. Taj bi tempo trebalo da se ubrza usred novonastalog stanja u maloprodajnom okruženju, koje ne samo da se suočilo sa kontinuiranim rastom internet kupovine, već ga je pandemija kovida 19 gotovo desetkovala. Ovo je stavilo vlasnike tržnih centara u poziciju da moraju da traže načine da monetizuju sredstva koja propadaju alarmantnom brzinom.
Volstrit žurnal je prošlog ljeta izvijestio da je Sajmon properti grup, najveći vlasnik tržnih centara u toj zemlji, u pregovorima sa Amazonom da svoje robne kuće pretvori u Amazonove distributivne centre.
Ti razgovori navodno su bili usredsređeni na pretvaranje prodavnica koje su ranije ili trenutno zauzimali Džej Si Peni i Sirs holding, a oba brenda podnijeli su zahtjev za zaštitu od bankrota i najavili planove za zatvaranje desetina prodavnica širom države.