Fordov „EcoBoost“ – motor godine

Automobil

Fordov 1,0-litarski EcoBoost motor proglašen je za Međunarodni motor godine u kategoriji „Najbolji motor ispod 1,0 litara“ šestu godinu zaredom – što znači da kompaktni i moćni trocilindarski benzinski motor ostaje neporažen u svojoj kategoriji od predstavljanja, 2012. godine.

Članovi žirija su pohvalili kombinaciju performansi, efikasnosti u potrošnji goriva i tehnologiju. Jednolitarski EcoBoost je do sada osvojio 10 nagrada Međunarodni motor godine, uključujući rekord – tri puta je proglašen ukupnim pobjednikom, kao i „Najboljim novajlijom“.

„Naš 1,0-litarski EcoBoost motor je promijenio poredak u ’igri’, postavljajući novi reper za kompaktne, motore sa štedljivom potrošnjom – svojim sofisticiranim EcoBoost turbo punjenjem, direktnim ubrizgavanjem goriva i dvostruko nezavisnim, varijabilnim vremenom rada bregastih vratila“, kaže Joe Bakaj, potpredsjednik za razvoj proizvoda u Ford Evropa.

„Sa čak 10 nagrada za međunarodni motor godine pod našom lentom, i dalje pronalazimo načine da podignemo granice inženjeringa pogonskih grupa i pružimo još veću korist našim kupcima od ovog priznatog malog motora“.

Fordovim 1,0-litarskim EcoBoost motorom, koji je u ponudi sa snagom od 100, 125 i 140 KS, sada se oprema svako peto novo Fordovo vozilo prodato u Evropi, uključujući dvije od pet verzija Fiesti. Fordovi EcoBoost benzinski motori radne zapremine do 3,5 litara pružaju snagu i ekonomičnu potrošnju goriva Fordovim vozilima širom svijeta – od kompaktne, potpuno nove Ford Fieste, preko Transit kombija, pick-up kamioneta, do Ford Performance modela, uključujući Focus RS i Ford GT supercar.

Štedljiv trocilindarski 1,0-litarski EcoBoost motor ponio je titulu „Najbolji motor ispod 1,0 litara“, koju je dodijelio panel od 58 specijalizovanih automobilskih novinara iz 31 države. Prvo predstavljen u Ford Focusu 2012. godine, inovativni motor je nastavio da dominira u svom segmentu, suočen sa rastućom konkurencijom u kategoriji koja je popularna kod kupaca automobila i važna za automobilske proizvođače. Ove godine u konkurenciji je bilo 35 motora radne zapremine ispod jednog litra, što je devet više nego u godini kada je debitovao 1,0-litarski EcoBoost.

„Fordova beba – EcoBoost je i dalje najbolji 1,0-litarski motor sa trocilindarskim dizajnom, uprkos novijim pogonskim grupama koje dolaze na scenu“, kaže Din Slavnić, kopredsjednik 19. panela za izbor Međunarodnog motora godine, koji je održan u Štutgartu u Njemačkoj, i glavni i odgovorni urednik magazina Engine Technology International.

„Još impresivnije je da je to prva pogonska grupa koja osvaja titulu u svakoj godini nominacije.“

Jednolitarski EcoBoost motor sa tehnologijom isključivanja cilindara će od početka 2018. godine vlasnicima omogućiti smanjenje troškova za gorivo, tako što će automatski zatvarati jedan od cilindara kada nije potrebna puna snaga motora, kao što je to slučaj pri slobodnom kotrljanju točkova (rad motora na praznom hodu – „leru“) ili pri „krstarenju“ automobila, sa manjim zahtjevima za snagom.

Primer naprednog inženjeringa, koji Fordu omogućava da korisnicima benzinskih, dizel i elektrifikovanih pogonskih grupa omogući efikasnost u potrošnje goriva, upravo je tehnologija koja može da isključi ili ponovo uključiti jedan cilindar u 14 milisekundi – 20 puta brže od treptaja oka, bez kompromisa u performansama ili uglađenosti.