Startup Koola, priča o dvojici prijatelja koji su unovčili svoju ljubav prema automobilima
Koola Smart CRM jedna je od najuspješnijih startup kompanija u Bosni i Hercegovini, a riječ je o platformi koja povezuje auto kuće sa klijentima predstavljajući im mogućnosti usluga, što auto kućama i kupcima osigurava uzajamnu lojalnost i povjerenje
Sergio Ermacora i Bruno Omerović osnovali su kompaniju Koola u maju 2016. godine, a nedugo poslije toga ugledni ABC Accelerator rangirao je njihov startup među 10 najperspektivnijih. Njihova ideja, omogućava auto kućama pristup informacijama o stanju automobila svojih klijenata, kao što je bežična dijagnostika, praćenje vozila ukoliko se desi greška, dijagnostika problema. Softver funkcioniše uz pomoć uređaja OBD2, koji se priključi u automobil, nakon čega šalje podatke u platformu, koja ih obrađuje i na kraju daje jasnu sliku o stanju automobila, prenosi Klix.ba.
Osnivači tvrde da se koncept Koola po mnogo čemu razlikuje od onog prvobitnog iz maja 2016. godine, što ih sada već svrstava među najperspektivnije startup kompanije.
Nakon što je njihova ideja izazvala oduševljenja na mariborskom skupu kada su učestvovali na konferenciji Podim u maju 2016. godine, dobili su neophodnu injekciju samopouzdanja, ili kako oni kažu „vjetar u leđa“ da svoje naume i ostvare. Po povratku u Sarajevo registrovali su prvo Koola d.o.o., a ubrzo potom i Koola Inc. u SAD-u.
Korijeni današnjeg startupa Koola sežu mnogo prije maja 2016. godine, a osnivači današnje uspjehe pripisuju svojoj „stogodišnjoj ljubavi“ prema automobilima. Bruno Omerović je promijenio više od 40 automobila otkako je postao aktivni vozač. Problem je vidio u tome što nijedan od tih automobila nije bio, kako kaže, “connected car“.
– Poznato je da je autoindustrija jedna od najtradicionalnijih branši u svijetu i ma koliko se subjekti koji djeluju u okviru nje predstavljali kao high-tech kompanije, još uvijek se sve svodi na papir i olovku. Mi, dakle, pružamo auto kućama mogućnost da vide kada je neki automobil u kvaru i da povodom toga reaguju kako bi se kvar sanirao. Ukoliko iskoriste tu mogućnost, velika vjerovatnoća je da će zadržati klijente i nakon garantnog roka. U prosjeku, sada auto kuće gube 70 posto klijenata nakon isteka jedne godine garantnog roka, pojasnio je Omerović.
Ambiciozni dvojac Sergio i Bruno na početku su svoj startup održavali na principu samofinansiranja, tako što su zarađivali radeći druge poslove u drugim firmama. Svu zaradu su ulagali u svoj startup. Kažu da su u prvih pola godine poslovanja uspjeli privući investitore čiji im je novac bio i više nego dovoljan za finansiranje razvoja platforme i aplikacije, kao i nabavku hardvera koje su usmjerili u dalju prodaju. Trenutno vode pregovore sa nekoliko potencijalnih velikih investitora iz EU i Bosne i Hercegovine, prvenstveno „venture capital fondova“.
Zacrtali su da pokriju evropsko tržište. Već su uz pomoć mentora iz ABC Akceleratora iz Ljubljane ostvarili saradnju sa slovenačkim auto kućama, a trenutno rade i sa 24 auto kuće u Evropi. Koola je već neko vrijeme prisutna i na domaćem tržištu. AutoDeal d.o.o. prvi je prepoznao ono što su ponudili predstavnici kompanije Koola, a zajedno sarađuju već nekoliko mjeseci. Iz Koolae tvrde da trenutno pregovaraju i sa nekolicinom vodećih kompanija u BiH o distribuciji proizvoda za krajnje korisnike.