Rusija planira da utrostruči izvoz automobila do 2025. godine

Automobil

Ministarstvo industrije i trgovine Rusije predlaže da se izvoz automobila stimuliše olakšicama i subvencijama sa ciljem da se na taj način kompenzuje slabiji plasman na domaćem tržištu

O tome se govori u projektu strategije razvoja izvoza automobila proizvedenih u Rusiji do 2025. godine objavljenom na sajtu ministarstva.

Izvoz automobila marke Folksvagen proizvedenih u Rusiji biće udvostručen zahvaljujući tome što su fabrika Grupe „GAZ” u Nižnjem Novgorodu i Folksvagen Group Rus potpisali sporazum o produženju ugovorne proizvodnje putničkih automobila, saopštila je 15. juna agencija TASS .

– Prošle godine smo izvezli 10% proizvedenih automobila, a ove godine planiramo da izvezemo najmanje 20%. A ako se posmatraju posebno nižnjenovgorodski pogoni, za izvoz se sprema 25% automobila proizvedenih u njima – saopštio je novinarima generalni direktor Folksvagen Group Rus Markus Ozegovič.

Po njegovim riječima, njemačka kompanija izvozi u Evropu Skoda Yeti koji se sklapa u Rusiji, a ostale modele izvozi u zemlje Zajednice nezavisnih država.

Rast izvoza: ambicije i stvarnost

Strategija podrazumijeva dva scenarija. Izvoz automobila proizvedenih u Rusiji 2016. godine je dostigao vrijednost od 2,4 milijarde dolara. Prema osnovnom scenariju, do 2025. godine izvoz treba da se udvostruči i da dostigne 4,9 milijardi dolara. To podrazumijeva 240.000 automobila godišnje (odnosno 10% ukupnog broja proizvedenih automobila) i auto-dijelove u vrijednosti od 1,6 milijardi dolara.

Prema ambicioznijem scenariju rast izvoza treba da bude utrostručen i da iznosi 7,8 milijardi dolara, što podrazumjeva 400.000 automobila (16%) i auto-dijelove u vrijednosti od 2,5 milijardi dolara. U osnovnom scenariju država dotira 2,4 milijarde dolara, a u ambicioznom 3,7 milijardi dolara.

Program omogućava pružanje podrške kako domaćim, tako i međunarodnim proizvođačima automobila koji izvoze svoje modele iz Rusije.

U dokumentu se kao prioritetni pravci izvoza za ruske koncerne razmatraju zemlje Zajednice nezavisnih država, Bliski istok (Iran, Liban i Jordan), a takođe Njemačka, Indija, Kina i niz zemalja Afrike i Latinske Amerike. Za međunarodne proizvođače automobila prioritet su zemlje Zajednice nezavisnih država, Iran i Liban, kao i tržišta Turske, Južnoafričke republike, Egipta i Tunisa.

Nova strategija treba da kompenzuje opadanje plasmana automobila na ruskom tržištu od 2013. do 2016. godine. Prema brojkama koje se navode u dokumentu, na ruskom tržištu je 2016. godine plasirano 1,5 miliona automobila, što je dvostruko manje od najboljeg pokazatelja 2012. godine. Izvoz gotovih automobila je od 2013. godine opao za 32%, tj. na 1,5 milijardu dolara (u odnosu na ranijih 2,2 milijarde dolara).