Turska ekonomska kriza pogoduje turistima
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img/https://theprestige.ba/wp-content/uploads/2018/11/turska-slaba-lira-turizam.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img/https://theprestige.ba/wp-content/themes/prestige/img/pl-4-3.png)
Broj turista u Turskoj se značajno povećao od kada je domaća valuta zabilježila veliki pad. Inflacija i pad lire uticali su da Turska kao destinacija postane povoljnija, kako zbog cijena aranžmana, tako i zbog vanpansionske potrošnje
Prema podacima Evropske komisije za turizam koje je objavio Skift, broj turista u periodu od januara do avgusta ove godine povećan skoro za četvrtinu u odnosu na isti period prošle godine.
Vrijednost lire u odnosu na američki dolar je pala za 30% u odnosu na prošlu godinu, a kada se tome dodaju napori koje Turska čini kako bi oporavila svoju turističku privredu koju su prethodnih godina potresali terorizam i politička nestabilnost, onda je razumljivo zašto je ove godine zemlja postala veoma povoljna za turiste.
Svi najveći turistički centri u Turskoj bilježe dvocifren rast broja turista, mada je to i dalje lošije od perioda prije političkih kriza koje su počele 2016.
Prema planovima najvećih evropskih i svjetskih turoperatora i kompanija koje organizuju krstarenja, turski turizam će i sljedeće godine nastaviti sa značajnim rastom. Svjetski turoperator koji okuplja male organizatore avanturističkih putovanja, Interpid Travel, zabilježio je porast potražnje za destinacijama u Turskoj za narednu godinu od čak 248% u odnosu na ovu godinu, zbog čega je povećan broj destinacija i turističkih aranžmana koji se nude na tržištu.