Facebook i Google moraće plaćati australijskim medijima

Finansije

Ministar finansija Josh Frydenberg najavio je u ponedjeljak da će do jula biti dovršen obvezujući kodeks o digitalnim platformama kako bi se “otklonio problem neravnoteže snaga u pregovorima” s medijskim kućama, kazao je u ponedjeljak ministar finansija Josh Frydenberg.

Odluka je donesena budući da Facebook i Alphabet nisu sami sročili neobvezujući kodeks kako bi otklonili prigovore medija da pretjerano kontrolišu oglašavanje, ključan izvor prihoda medijskih kuća.

Vlada je sada zatražila od regulatora, Australijske komisije za zaštitu tržišta i potrošača, da sastavi obvezujući kodeks za digitalne platforme i medijske kuće.

„Donosimo definitivnu odluku o kreiranju obvezujućeg kodeksa, u želji da budemo prva zemlja u svijetu koja će se pobrinuti da divovi društvenih mreža plaćaju za sadržaj“, rekao je Frydenberg novinarima u Canberri.

Time želimo tehnološke divove pozvati na odgovornost, osigurati stvarno pošteno tržište i ravnopravnost i sačuvati radna mjesta u novinarstvu naglasio je.

ACCC je prošle godine proveo 18-mjesečno istraživanje digitalnih platformi, fokusirano na tehnološke divove poput Facebooka i Googlea, kako bi obuzdali njihovo naglo širenje na tržištu, osigurali ravnopravnu konkurenciju i poboljšali transparentnost.

Od marta prihodi od oglašavanja u australijskim medijima naglo padaju zbog pandemije koronvirusa i ograničenja kojima se nastoji usporiti širenje bolesti. Poslovanje medijskih kuća znatno je zakomplikovano i mnoge su zatvorile svoja vrata ili smanjile broj zaposlenih.

„Vlada je odlučila da prvotni vremenski okvir zahtijeva ubrzanje“, rekao je Frydenberg, dodajući da je australijski medijski sektor bio pod pritiskom i prije pojave virusa koji ga je dodano pojačao.