BMW zvanično predstavio dva nova M modela – M3 i M4

Automobil

Kao što je već najavljeno, oba modela – M3 i M4, u osnovnoj varijanti ispod haube imaju 6-cilindarski 3.0-litarski tvin-turbo benzinac sa 480 KS (353 kW) i 550 Nm.

Snažnija, Competition varijanta koristi isti pogonski agregat, ali on ovdje proizvodi 510 KS (375 kW) i 650 Nm.

BMW M3 i M4 u bazičnoj pogonskoj varijanti ubrazavaju od 0 do 100 km/h za 4,2 s, prije nego što razviju maksimalnih 290 km/h, ukoliko su opremljene opcionim M Driver paketom.

Bez ovog paketa, najveća brzina je elektronski ograničena na 250 km/h.

Competition modeli su još brži, pa im je za ubrzanje iz stanja mirovanja do stotke potrebno samo 3,9 s, dok je maksimalna brzina identična kao kod slabijih verzija.

Osnovne verzije modela M3 i M4 standardno dolaze sa 6-brzinskim manuelnim menjačem i zadnjim pogonom, što će obradovati tradicionalne zaljubljenike u BMW-ove sportske automobile.

Osmostepeni automatik je na raspolaganju kao opcija u bazičnim modelima, a u verzijama Competition to je jedini dostupan prenosni sistem.

Ipak, i ovde je moguće manuelno menjati brzine pomoću polugica smještenih na volanu.

Inače, varijante sa manuelnim mjenjačem su lakše za 50-kg od onih sa automatikom.

Competition verzije donose još jedan ekskluzivitet, a to je M xDrive pogon na sva 4 točka.

Međutim, i ovdje se vodilo računa o tradiciji, pa su se BMW-ovi inženjeri postarali da se u normalnom režimu vožnje obrtni moment šalje samo na zadnju osovinu, a u izazovnijim trenucima za vozača, kada je potrebna veća stabilnost i bolje prijanjanje, angažuju se i prednji točkovi.

Sistem pogona na sve točkove raspolaže sa tri predefinisana režima vožnje: standardni 4WD, zatim 4WD Sport i 2WD, koji omogućava “istinski doživljaj vožnje sa zadnjim pogonom, bez ikakve intervencije xDirve sistema”.

BMW M3 i M4 stižu u evropske prodajne salone u martu 2021.

Cijena za M3 u Njemačkoj startuje od 82.500 eura, za osnovnu verziju sa 6-brzinskim manuelnim mjenjačem.