Evropljani polako okreću leđa dizelašima

Najsvježiji podaci o prodaji novih automobila na evropskom tržištu pokazuju da su kupci na Starom kontinentu danas manje zainteresovani za vozila sa dizel motorima nego godinu dana ranije

Iako je Evropa i dalje naveće uporište automobila sa dizel motorima, rezultati prodaje u aprilu 2017. otkrivaju da je došlo do pada prodaje dizelaša za 15% u odnosu na isti mjesec 2016. dok je istovremeno automobilsko tržište na ovom kontinentu pretrpjelo pad od svega 7,1%, pokazuju podaci koje je objavio JATO Dynamics.

Tako je u aprilu 2016. svaki drugi novoregistrovani automobil imao dizel motor (50%), dok je godinu dana kasnije procenat dizelaša na tržištu novih putničkih vozila pao na 46%.

Kao jedan od razloga koji su doveli do pada popularnosti automobila sa dizel motorima navode se najave nekih vlada evropskih država i vlasti velikih gradova da će uvesti ograničenja kretanja za dizelaše u pojedninim evropskim metropolama.

Pored toga, primjećuju stručnjaci za automobilsku industriju i evropski mediji utiču na kreiranje mišljenja potencijalnih kupaca tako što ih savjetuju da, ako je moguće, prilikom nabavke novog vozila izbjegavaju dizelaše.

Sa druge strane, u medijima sve više prostora dobijaju automobili sa hibridnim/električnim pogonom koji se nameću kao ozbiljna alternativa dizelašima kada je riječ o troškovima eksploatacije, prije svega potrošnji goriva.

Pored pada prodaje automobila sa dizel motorima na godišnjem nivou, april je donio i neke zabrinjavajuće rezultate za najvećeg evropskog proizvođača, Volkswagen, čiji je najprodavaniji model, Golf, doživio pad prodaje u proteklom mjesecu od 28,1% u odnosu na april 2016.

Istovremeno, prodaja drugog bitnog Volkswagena, modela Polo, takođe je smanjena u istom periodu i to za 11,4%.

Sa druge strane, Citroen je sa novim C3 zabeležio rast od 48,1% u poređenju sa aprilom 2016. i probio se među top 10 najtraženijih automobila u Evropi.