Stigla nova Corsa – prvo na struju, benzinci i dizelaši dolaze kasnije

Automobil

Nakon što su u četvrtak „procurile“ prve zvanične fotografije šeste generacije Corse, Opel je objavio i tehničke detalje – ali samo za električnu verziju.

Corsa-e, kako je Opel nazvao električnnu verziju svog popularnog modela, dijeli mehaniku sa novim Peugeotom 208, u konkretnom slučaju sa njegovom električnom verzijom e-208.

Naime, nakon prelaska marki Opel i Vauxhall u vlasništvo francuske PSA grupe, nova Corsa je razvijena na CMP mehaničkoj platformi, koju koriste modeli kao što su Peugeot 208 i DS3 Crossback.

Kada je riječ o dizajnu, nova generacija Corse ima nešto drugačije proporcije nego ranije – automobil je prije svega niži, pa samim tim ima dinamičniji, sportskiji izgled.

Dužina je približno isto kao kod prethodne generacije, ali je auto niži za 48 mm, dok je pozicija sjedišta spuštena za 28 mm, u poređenju sa odlazećom Corsom.

Po prvi put Corsa je dobila farove sa IntelliLux Matrix LED tehnologijom, a nova, tanja prednja maska upotpunjava sportski imidž automobila.

Opel se nadovezuje na aktuelni dizajnerski trend takozvanog „lebdećeg krova“, uvođenjem dvobojne karoserije, dok je LED tehnologija u potpunosti „osvojila“ i stop svjetla koja stilski podsjećaju na zadnje svjetlosne grupe Insignije.

Značajne promjene u odnosu na aktuelnu Corsu zatičemo u unutrašnjosti novog modela. Automobil sada ima znatno moderniji kokpit sa digitalnom instrument tablom i 7 inčnim ekranom multimedije (u osnovnoj verziji), dok je na raspolaganju i opcioni, veliki ekran prečnika 10 inča.

Treba imati u vidu da je na fotografijama prikazan enterijer verzije na električni pogon, u bogatom paketu opreme, što znači da će najjeftinije benzinske i dizel varijante vjerovatno imati klasične analogne instrumente.

Za pogon Corse-e upotrebljen je elektromotor iste snage kao kod električnog Peugeota 208.

Ovaj agregat proizvodi 136 ks (100 kW) i razvija 260 Nm, a Opel je saopštio da prema novom, WLTP mjernom standardu Corsa-e ima autonomiju u vožnji od oko 330 km. Električna energija skladišti se u baterijama kapaciteta 50 kWh, a na raspolaganju su tri režima vožnje: Normal, Eco i Sport.

Kada je riječ o performansama, Corsa-e od 0 do 50 km/h ubrzava za samo 2,8 s, dok joj do stotke treba 8,1 s.

Uz pomoć brzog punjača baterije se mogu dopuniti do 80% maksimalnog kapaciteta za 30 minuta.

Opel ovom prilikom nije objelodanio tehničke detalje verzija sa benzinskim i dizel motorima, koje će se pojaviti naknadno. Ipak, prema nezvaničnim informacijama Corsa bi trebalo da bude dostupna sa 3-cilindarskim 1.2 turbo benzincem u verzijama od 75 ks, pa sve do 128 ks, dok će 1.5 litarski dizelaš imati 100 konjskih snaga.

Opel navodi da nova Corsa stiže sa brojnim sistemimam asistencije vozaču koji će poboljšati bezbjednost na putu.

Među njima su adaptivni tempomat, upozorenje na drugo vozilo u mrtvom uglu, sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova i sistem pomoći prilikom parkiranja.

Knjiga narudžbina za Corsu-e biće otvorena u narednim sedmicama, a cijena za sada nije saopštena. Prve isporuke vozila evropskim kupcima planirane su do kraja 2019. godine.