Njemačka kreće u masovnu proizvodnju sintetičkog benzina i dizela

Industrija

Njemačka je jedan od ključeva evropske energetske (ne)stabilnosti. Dugogodišnje oslanjanje na jeftinu rusku naftu i gas je stvorilo zavisnost koju je teško iskorijeniti, a to je jasno i u trenucima kriza i ratova kao što je trenutni slučaj s Ukrajinom. Velika njemačka ekonomija se hrani gasom i naftom s istoka pa u tom kontekstu treba shvatiti i politiku prema Rusiji. Sada je međutim jasno da se paradigme moraju mijenjati, ali nove energetske politike zahtijevaju vrijeme.

Sintetička goriva su još uvijek retka i izuzetno skupa te su donedavno bila izlaz samo za kompanije poput Porschea, koje su tražile način da svoje skupe sportiste poput modela 911 održe na životu u vrijeme kada će se tražiti nulta emisija štetnih gasova u Evropi. Trenutna situacija bi sintetička goriva mogla da približi svim vozačima kao zamjena za dizel i benzin koji se dobijaju od nafte. Veća proizvodnja znači i pad cijene, piše Revija HAK.

Interesna grupa eFuel Alliance je uvjerena u sljedeći scenario – ako bi razvoj industrije sintetičkih goriva počeo sada u Njemačkoj, tada bi prve količine po pristupačnim cijenama bile dostupne već od 2025. Sintetička goriva bi mogla da zamijene čak 70 posto ruskog uvoza sirove nafte do 2030. godine. Sintetička goriva ili eGoriva su proizvedena iz obnovljive energije, CO2 i vode. Ona mogu da zamijene benzin i dizel i da se korisre u svim automobilima s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. Obezbjeđuju nulte emisije pri sagorijevanju.

eFuel Alliance je interesna grupa posvećena industrijskoj proizvodnji sintetičkih goriva iz obnovljivih izvora energije. Među 174 člana su Siemens Energy, Bosch, Mazda i ADAC. Cilj inicijative je prepoznavanje sintetičkih goriva kao doprinosa zaštiti klime.