Prihodi kompanije Nike usporili
Nike je u proteklom tromjesečju zabilježio usporavanje rasta prihoda, a kako i slabost narudžbina ukazuje na jačanje konkurencije Adidasa i Under Armoura, cijena akcije najvećeg svjetskog proizvođača sportske opreme pala je u srijedu 7 odsto
Prema poslovnom izvještaju, prihodi Nikea dostigli su u proteklom kvartalu, završenom s krajem februara, 8,43 milijarde dolara, 5 odsto više nego u istom razdoblju godinu dana prije što je manje u odnosu na očekivanja analitičara i manje u odnosu na prethodno tromjesečje kada su prihodi porasli više od 6 odsto.
Pritom su prihodi na sjevernoameričkom tržištu, najvećem Nikeovom tržištu, porasli za 3 odsto na godišnjem nivou, dok je prodaja kompanije u Kini podbacila. Porasla je samo 9 odsto, dok je u prethodnih devet tromjesečja rasla po dvocifrenim stopama.
Ulagače je posebno razočarao podatak o padu budućih narudžbina za 1 odsto, što najavljuje slabost prodaje u idućem razdoblju. Analitičari su očekivali rast narudžbina za 3,5 odsto. Iako Nike i dalje dominira u Sjevernoj Americi, analitičari kažu da posustaje u odnosu na njemački Adidas i domaće konkurente, kao što je Under Armour.
Posebno je snažna konkurencija Under Armoura, drugog po veličini američkog proizvođača sportske opreme, u segmentu košarkaških proizvoda, najviše patika. Zbog toga ulagače nije ohrabrio ni podatak o rastu čiste dobiti Nikea za 19 odsto na godišnjem nivou, na 1,14 milijardi dolara.