BMW i Mercedes potvrdili gašenje pojedinih modela
BMW i Mercedes su konkurencija već godinama, ali u jednoj stvari su usaglašeni
Obje kompanije i BMW i Mercedes su shvatili da su inflacijom novih modela pretjerali. U želji da svoj premium izraz učine dostupnijim, ali i da se prilagode gotovo svim ukusima lansirali su u svakom segmentu i po nekoliko modela. Pritom Audi nije ništa bolji, a vjerovatno je i sam svjestan onog što su rekli čelni ljudi druga dva njemačka premiuma, piše Index.hr.
Dieter Zetche je ispred Mercedesa jasno rekao kako najlošije kotiraju coupei i kabrioleti i pojasnio je da je kineska ekspanzija popularizovala limuzine, ali ne i određene modele svojstvene specijalnim nišama. A to bi za njihov opstanak mogao biti problem.
Ian Robertson, šef prodaje i marketinga u BMW-u rekao je za Car&Driver: “Istina, dolaze nam još X2 i X7, i još nekoliko modela, ali isto tako znam da kako će pojedini karoserijski performansi biti ukinuti”.
Uostalom kako drugačije objasniti BMW-ovu seriju 4 Gran Coupe, Mercedes GLC coupe ili Audi A5 Sportback. Možda je upravo Mercedes najdalje otišao, pa je tako najavom X klase (pick-up) i formalno ušao u sve domene tržišta. Što je previše, previše je. Ono što im je na prvu bila prednost, sada im se vraća poput bumeranga. Više ni poklonici pojedinih marki ne znaju koliko je modela u igri, a uniformisani dizajn uništio je svaku mogućnost individualizacije.
Razloga za brigu nema jer je Zetche potvrdio kako će nastaviti proizvoditi i modele s dvoja vrata, ali će ih svakako biti manje. U BMW-u najviše problema imaju sa roadsterima koji nikako ne uspijevaju vratiti staru slavu. Robertson upravo u tome vidi razlog udruživanju s Toyotom na novom roadsteru (Z5), a koji je smanjio troškove razvoja modela, a time i tržišna očekivanja. Najugroženiji su veliki modeli s dvoja vrata, čiji poklonici sve češće biraju GranCoupe izvedbe. Prevedeno, veća je vjerovatnoća da BMW ukine seriju 4 i 6 u cabrio izdanju nego njihove Grancoupe performanse.