Fejsbuk sprema serije za mobilni telefon
Najveća društvena mreža na internetu ulazi u arenu sa „Netfliksom”, „Snepčetom” i „Jutjubom”, koji joj odvlače korisnike
Američki mediji prenose da ova kompanija uveliko sprema originalne naslove koje će prikazivati od juna na sopstvenoj platformi i putem aplikacije. Novi sadržaj trebalo bi da obezbijedi dodatni prihod od reklama i da zadrži mlade koji se ubrzano sele na druge društvene mreže.
U pripremi je trenutno dvadesetak naslova u dvije kategorije: u jednoj su visokobudžetne serije poput „Kuće od karata”, a u drugoj jeftinije, kratke forme od desetak minuta po epizodi, koje bi se emitovale svakodnevno.
Serije nisu jedina investicija jer se radi i na drugim visokobudžetnim programima, što se posmatra kao krupan zalogaj „Fejsbuka” kako bi ostao konkurentan u onlajn svijetu, sve više orijentisanom na video-sadržaje. Tu primat trenutno drže „Jutjub”, „Snepčet” i „Amazon”, ubirući prihod od reklama koji dolazi uz najgledaniji sadržaj.
S druge strane, biće konkurencija širom svijeta popularnom „Netfliksu” jer će serije i na „Fejsbuku” moći da se „bindžuju” – gledaju u dahu epizodu za epizodom van ustaljene programske šeme.
Scenarista i filmski kritičar Dimitrije Vojnov ističe da se sadržaj ispostavlja kao sve značajniji faktor kod odluke korisnika kada se opredjeljuju za socijalne mreže i striming servise.
– To znači da sadržaj počinje da preuzima primat u odnosu na tehničke performanse i to je ohrabrujuća vest za ljude u kreativnim industrijama jer pokazuje da se pomjera akcenat na njih – kaže Vojnov.
Početkom godine objavljeno je da će se i „Epl” upustiti u proizvodnju originalnih serija i filmova i da pregovara sa iskusnim producentima. Očigledno je da se zaoštrava konkurencija u proizvodnji originalnog video-sadržaja i borba za svakog korisnika.
– Još od sredine prošle decenije, kada je krenulo omasovljenje interneta za telefone, sami provajderi počeli su da osmišljavaju sadržaje kako bi popularizovali ovu uslugu. Ta bitka je dobijena i sad slijedi novi korak, a to je borba za pridobijanje korisnika za određene mreže. Svaki korisnik donosi novac osnivačima društvenih mreža i otvara im mogućnost za skuplje naplaćivanje oglašavanja pa čak i razvijanje vlastitog hardvera. Zanimljivo je da su video-sadržaji ponovo izbili u prvi plan, a da su neki formati poput igara otišli u drugi plan iako su tehnološki prikladniji za tu vrstu platforme. Iako su stari mediji u defanzivi, njihove forme očigledno pokazuju žilavost – zaključuje Vojnov.
S revolucijom serijskog programa i stavljanjem akcenta na kvalitet, mnoga imena koja su stekla slavu u dugometražnim filmovima sele se u serije koje pružaju prostor za bolju razradu priče i karakterizaciju likova.
Slavni reditelj Dejvid Linč trenutno promoviše nastavak serije „Tvin Piks”. Posljednji film je snimio prije 11 godina i u jednom skorijem intervjuu priznao je da mu je to možda i zadnji, dodajući da je kablovska televizija postala novi umjetnički film.
Dimitrije Vojnov kaže da možemo da očekujemo migraciju talenata ukoliko novi formati budu nosili kreativne izazove, ali da bi lično volio da se pojavi i potpuno nova generacija autora stasalih u tom mediju. Kada je riječ o samom doživljaju serije koja se gleda na ekranu pametnog telefona, on smatra da se ništa ne gubi ako je snimana s namjerom da se prikazuje na telefonu. (Politika)