Renaultov Zoe ima najveći domet i najbrže se puni
Za nadolazeću eru električnih automobila Renault je pripremio pravu poslasticu – novi Zoe ima domet do 400 kilometara, a cijena mu kreće od 36 400 dolara
Kada se govori o razvoju automobilske industrije, većina tržišnih analitičara slaže se da će cestama u budućnosti dominirati električna vozila. To se najbolje može vidjeti na primjeru Holandije u kojoj je donesen zakonski prijedlog prema kojem se do 2025. želi zabraniti prodavanje automobila s motorima s unutarnjem sagorijevanjem. Slično je i u Njemačkoj u kojoj, da bi zadovoljili kriterije o smanjenju štetnih plinova, žele zabraniti prodaju i registraciju klasičnih vozila do 2030. godine.
Prema tome, jasno je da će broj električnih vozila iz godine u godinu rasti, ali razlog tome neće biti samo najavljena zakonska regulativa. Naime, na tržištu su se počeli pojavljivati električni automobili koji cijenom i dometom mogu konkurisati klasičnim automobilima, što je do sada bio njihov najveći problem. Tu posebno treba izdvojiti Renaultov Zoe, koji je zahvaljujući novorazvijenoj bateriji Z.E. 40 udvostručio domet na impresivnih 400 kilometara, čime je postao električno vozilo s najvećom autonomijom u B segmentu.
To njegovim vlasnicima omogućuje da se bezbrižnije upute i na duži put, ne opterećujući se previše gdje se nalazi najbliža punionica. Zoe se poput ostalih električnih automobila može puniti na kućnu utičnicu, na javnim punionicama i na brzim punionicama. U Renaultu tvrde da se na 22 kW punionici puni tri do pet puta brže od većine električnih automobila.
Zoe ima vrlo konkurentnu cijenu na tržištu električnih automobila, a kupci će moći birati između dvije verzije. Zoe Q90 ima 88 KS i bateriju kapaciteta 22 kWh, te stoji od 36 400 dolar, dok Zoe s baterijom Z.E. 40 ima 41 kWh, a njome opremljen Zoe iz R90 motora nudi 92 KS i stoji od 39 200 dolara. Garancija na bateriju traje osam godina ili 100.000 kilometara. A koliko su truda Renaultovi stručnjaci uložili u ovaj automobil možda najbolje govori činjenica da je tokom njegovog razvoja predano čak 60 patenata.