Oglašivačka industrija u ogromnim problemima zbog koronavirusa
Ova godina puno je obećavala zahvaljujući evropskom fudbalskom prvenstvu, Olimpijskim igrama u Tokiju i američkim predsjedničkim izborima, a sada se čini da bi mogla biti među najgorima za oglašivačke divove WPP, Omnicom, Publicis i IPG, s obzirom na posrtanje privrede.
Izvršni direktori oglašivačkih kompanija navode da klijenti odustaju od kampanja, otkazuju se fotografska snimanja za časopise, a veliki brendovi smanjuju potrošnju kako bi uštedili novac jer je epidemija promijenila prioritete potrošača.
– Ovo je vrlo iznenadan, direktan i značajan udarac za prihode i bilanse. Mnogi će se naći pred zidom. Klijenti otkazuju svim medijskim agencijama širom svijeta – izjavio je izvršni direktor i osnivač reklamne agencije LONDON Michael Moszynski.
Naglo povlačenje velikog dijela od ukupno 600 milijardi dolara čistog novca za oglašavaje, koji se preko agencija sliva na medijske platforme poput Facebooka i Google, te u televizijske kuće, časopise i na oglasne panele osjetiće se nadaleko.
Iako krize sektoru nisu nepoznanica, uključujući teroristički napad na SAD 11. septembra 2001. i finansijsku krizu 2008, brzo širenje koronavirusa po svim kontinentima prijetnja je bez presedana.
Posljedice udara koronavirusa prvo se može vidjeti u Kini, gdje se virus pojavio. Najveći pretraživač Baidu pocijenio je da bi prihodi od oglašavanja u prvom tromjesečju mogli pasti 18 posto.
U SAD, New York Times predviđa pad ukupnih kvartalnih prihoda od oglašavanja za oko 15% zbog usporavanja broja međunarodnih i domaćih rezervacija za oglašavanje.
U Evropi su televizijske kuće poput njemačkog RTL-a i britanskog ITV-a pogođene povlačenjem velikih oglašivača, kao što su operateri krstarenja i avio kompanije.
Oglašavanje na otvorenom zabilježilo je pad širom svijeta jer potrošači ostaju kod kuće. Pad će se značajno osjetiti i na digitalnom tržištu na kojem dominiraju Google i Facebook.