Ništa od spajanja Renaulta i Nissana
Tri proizvođača automobila suočavaju se sa nedaćama zbog pandemije koronavirusa koja ih je zatekla baš u vrijeme kad su pokušavali da preoblikuju svoje partnerstvo nakon hapšenja, a zatim i smjene, bivšeg generalnog direktora Karlosa Gona krajem 2018. godine, koji je bio glavni arhitekta ovog partnerstva.
Njegovo zalaganje za spajanje Nissana i Renaulta zateglo je odnose između francuskog i japanskog proizvođača automobila, a novi plan ove alijanse je skrojen tako da posluži kao mirovni sporazum za rešavanje dugogodišnjih tenzija, navodi Rojters.
„Ne postoji plan za spajanje naših kompanija. Naš model je danas prilično prepoznatljiv… ne treba nam spajanje da bismo bili efikasni“, izjavio je predsjednik kompanije Renault, Žan-Dominik Senar, na konferenciji za novinare na predstavljanju nove strategije saveza.
Akcije francuskog proizvođača su nakon ove izjave skočile za gotovo 20 odsto.
Kompanije sada imaju za cilj da ostvare uštede putem sistematičnije podjele svoje proizvodnju po takozvanom sistemu „lider-sljedbenik“, pri čemu je jedna kompanija vodeća za određeni model vozila i teritoriju a druga je prati.
Renault posjeduje udio od 43 odsto u Nissanu, dok japanska firma ima 15 procenata vlasništva u francuskoj kompaniji, ali bez glasačkog prava.
Nissanovi rukovodioci snažno su se protivili Gonovim naporima za potpuno spajanje.
Kompanije su iznijele malo detalja o tome kakve efekte očekuju od nove strategije u kratkom roku, budući da se automobilska industrija trenutno suočava sa oštrim padom zbog pandemije i pritiscima za razvoj vozila koja manje zagađuju.