Igra prijestola povećala posjete i prihode Dubrovniku

Travel

Istraživači Ekonomskog instituta Zagreb, Marina Tkalec, Ivan Žilić i Vedran Recher, objavili su u časopisu International Journal of Tourism Research naučni rad „Učinci filmske industrije na turizam: Igra prijestola i Dubrovnik“.

U njemu su ocjenjivali učinak snimanja serijala „Igra prijestola“ na turističke rezultate u Dubrovačko-neretvanskoj županiji.

Rezultati evaluacije provedene primjenom metode procjene efekta tretmana sugerišu da je snimanje „Igre prijestola“ u Dubrovniku imalo izrazito pozitivne učinke na turističke rezultate. Samo zbog snimanja „Igre prijestolja“ Dubrovačko-neretvansku županiju je prema rezultatima sprovedene evaluacije u razdoblju od 2012. do 2015. godine posjetilo u prosjeku svake godine 60 hiljada turista više.

Kumulativno gledano, tokom cijelog analiziranog razdoblja Dubrovačko-neretvansku županiju je zbog snimanja „Igre prijestola“ u Dubrovniku posjetilo 244.415 turista više koji su ostvarili gotovo 1,44 miliona noćenja više. Gosti koji su tu županiju posjetili motivisani „Igrom prijestola“ ujedno su u analiziranom razdoblju potrošili ukupno 126 miliona eura. Stručnjaci Ekonomskog instituta Zagreb u navedenom su radu primjetili i da je snimanje „Igre prijestola“ u Dubrovniku dovelo i do pozitivnih turističkih rezultata u drugim županijama, no taj učinak prelivanja na druge županije nije bio predmet ocjene objavljenog rada.

Jedan od najpopularnijih serijala na svijetu, „Igra prijestola“, u Dubrovniku se počeo snimati 2011. godine u svojoj drugoj sezoni. Dubrovnik je pri tome izabran kao lokacija za King´s Landing, izmišljeni glavni grad sedam kraljevstva koji se učestalo pojavljuje u serijalu.

Bogata i izuzetno očuvana dubrovačka kulturna i arhitektonska baština sjajno se uklopila u srednjovijekovni kontekst serije, zbog čega se snimci dubrovačkih gradskih zidina, Lovrijenca i Lokruma često pojavljuju u serijalu. Ovi snimci ostavile su snažan utisak na gledaoce serijala, podižući globalnu prepoznatljivost Dubrovnika i podstičući potražnju za turističkim posjetama tom gradu.