Kako ne izgubiti posao za 10 dana?

Karijere

Amerika se zabavlja slučajem direktora za komunikacije u Bijeloj kući, Entonija Skaramučija, koji je potrajao na toj funkciji manje od dvije nedelje

Njegov posao i sposobnosti za taj posao u 10 dana, kažu analitičari, i nije mogao da dođe do izražaja.

Za sve nas koji radimo pod daleko manjim nadzorom javnosti, uvijek postoji neko pravilo kako ostaviti utisak na novoj poziciji. Savjet je da kada počnete da radite na novom poslu, napravite neki korak kako biste dokazali da ste vrijedni pozicije, ali nikako nametljivo.

To mora biti pametan potez kako bi vaš opstanak u kompaniji trajao duže od isteka roka tetrapaka mlijeka, na primjer.

Uspostavljanje odnosa, postavljanje ranih ciljeva i izbjegavanje da zvučite kao da znate sve – to su neki preduslovi da ćete dočekati drugu nedelju.

Šta da izbegavate?

Prvo, nemojte da radite ništa ludo.

„Koristite prvih 10 dana da biste analizirali ko, kako i koliko može da utiče na vas u novoj kompaniji”, kaže Džejson Vomak.

Veliki broj novih radnika ima običaj da se hvali svojim umjećem, ali to nije nikako preporučljivo na prvom sastanku sa kolegama.

“Postoji šansa da vaši novi saradnici jednostavno neće cijeniti vaš pokušaj “ulaska na velika vrata”“, kaže jedan od profesora poslovne administracije na Harvardu.

Kule i gradovi – NE

Takođe na listi stvari koje bi trebalo da izbjegnete su – predstavljanje velikih ciljeva odmah.

Postoje dobre šanse, da kao novi radnik nemate pojma šta biste mogli da postignete. Ipak, mnogi ljudi postavljaju previše ambiciozne ciljeve u prvim danima na poslu, kaže Mihael Šarkej, osnivač i izvršni direktor jedne kompanije za marketing.

Za prvo vrijeme, kaže on, vodite se onim čime raspolažete u tom trenutku.

Ako sada previše obećate, lako kasnije mogu da vam “objasne” zašto vi i vaš novi tim ne možete dalje.

“Želju za postizanjem golova teško je ugasiti u prvih nekoliko dana. Ali ako ih postavite previše kao cilj, teško da ćete ih sve pogoditi”, kaže.

Korak po korak

Šarkej savjetuje da bi trebalo početi sa nečim malim da bi se lakše i brže utabao put do uspjeha.

Možda je to neka mala promjena koja će zaokružiti vaš tim. Ili jednostavno, pokušajte da upoznate način funkcionisanja kompanije, ili upoznajte ljude koji su na drugačijim pozicijama u firmi.

„Sve je povezano s očekivanjima i razumijevanjem šta je važno“, kaže. „Počnite sa jednim malim zadatkom, a nadajte se da ćete započeti novi posao.“

Dok radite na tom cilju, počnite da gradite odnose koji će vam trebati kasnije. Nađite mentore i više menadžere koji žele da ponude savjete, a onda se ne plašite da im postavljate pitanja, kaže Vomak.

Šta i kako pitati?

Ali budite sigurni da su ova prva pitanja dobro prilagođena, upozorava. Izbjegavajte da pokušavate da zvučite kao novi regrut sa svim odgovorima, jer niko ne želi da čuje novu osobu koja govori o tome kako bi trebalo sve uraditi iznova na drugačiji način – vaš.

Umjesto toga, preporučuje se postavljanje pitanja koja pokazuju da želite jednostavan način da se pridružite menadžerima i kolegama.

„Nema jednostavnijeg načina za izgradnju odnosa nego tražiti savjet“, kaže.

Stručnjaci savjetuju i da pričate manje, a da se smijete više.

„Morate da zapamtite, kada ste na novom poslu, više rukovodstvo vas odmah procjenjuje.“

„To možete da kontrolišete kada prestanete da pričate, i počnete da postavljate pitanja i onda samo slušate.“

Ako se vodite ovim na početku, imate šanse da potrajete duže od Skaramučija.